Ga naar inhoud


FTP overdracht 1GB


pillie

Aanbevolen berichten

Hoe zit het nou met die data overdracht met FTP want ik lees dat er eigenlijk maar maximaal 1GB kan worden overgezet per keer en ik probeerde met Cute FTP pro een mpg film van 3,86GB over te zetten en toen stopte de overdracht bij 2GB.

Dus waarschijnlijk kun je dus wel meer dan 1GB in 1 keer over zetten maar wie weet hier wat meer over te vertellen want het zou leuk zijn als ik mijn VOB en mpg films van meer dan 3GB in 1 stuk op de dreambox kan afspelen.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


yep , max grootte is zoals Romeo_ al aangeeft 2GB -1 bit , ligt aan de kernel van de DB , verchil in FTP prog's is bij mij alleen merkbaar in overdracht snelheid , gebruik op dit moment filezilla ,heeft ronaldd een paar dagen geleden nog gepost

 

grtz jizbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt niet aan de kernel maar inderdaad aan FTP.

Linux kan (in de huidige versie) wel grotere files dan 2GB aan maar voor veel utilities ligt de grens nog steeds bij 2GB.

 

Dus bijvoorbeeld FTP, NFS sharen, SMB sharen e.d. kan problemen geven, hoewel er wel een file van meer dan 2GB op disk kan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan is er ook nog zoiets als Fat32 die geen bestanden ondersteund groter dan 2 GB!


Ja maar dat gebruikt bijna niemand onder Linux, omdat het ook geen fileprotectie e.d. ondersteunt.

Linux gebruikt o.a. Ext3 en ReiserFS filesystemen, er zijn nog anderen ook. Deze twee supporten in de nieuwste versies wel degelijk files van meer dan 2GB.

Echter je hebt te maken met legacy functies zoals:

off_t lseek(int fildes, off_t offset, int whence);

Dit is een functie om de positie in een file te veranderen en te bepalen. Deze werkt met een datatype off_t wat een 32 bit signed integer is. Dat geeft de limiet van 2GB.

Omdat veel utilities deze functie (via de C library) gebruiken om te navigeren in files, bepaalt dit nog steeds de grens van de filegrootte.

Om dit op te lossen is er een nieuwe functie:

int _llseek(unsigned int fd, unsigned long offset_high, unsigned long offset_low, loff_t *result, unsigned int whence);

Maar ja niet iedereen gebruikt die al, en er zijn ook andere probleempjes die het vaak niet simpel maken dit "even" aan te passen.

Microsoft heeft iets eerder ingespeeld op dit probleem dan de Linux wereld. Grote files zijn vanaf Windows NT 4.0 al geen probleem meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...