Ga naar inhoud


sp/dif verbindingTopfield naar Home cinema


mukkus

Aanbevolen berichten

Ik heb de sp/dif uitgang van de Topfield verbonden met de sp/dif ingang van mijn home cinemaset middels een optisch naar coaxiaal omzetter omdat de ingang van de JBL500 coaxiaal is. Gedurende 10 minuten een pracht geluid. Daarna valt het hele gebeuren in storing er komt dan alleen nog maar een sterke ruis uit de boxen. Zowel bij radio als tv ontvangst, waarbij bovendien bij TV ontvangst nog opvalt dat het geluid steeds meer uit de synchronisatie gaat met het beeld. Overschakelen naar de aux ingang geeft op datzelfde moment een normaal geluid, zij het niet zo mooi als via sp/dif. Wanneer ik daarna direkt weer terugschakel naar sp/dif is het geluid weer gedurende zo'n 10 minuten "normaal". Het lijkt mij dat het de omzetter niet kan zijn, omdat het geluid in eerste instantie goed wordt weergegeven en omdat de omzetter ook niet gereset wordt tijdens het overschakelen van sp/dif naar aux en omgekeerd.

Wat kan er hier aan de hand zijn? Wordt bv niet op alle apparaten dezelfde sp/dif standaard gehanteerd? Is er in de Topfield softwarematig nog wat aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik heb mij gisteren ook een set aangeschaft .

Een harman/kardon avr 5000.

De vraag is nu , want dat is me niet geheel duidelijk , of ik nu alle aansluitingen moet benutten op de topfield en de andere apparatuur , of alleen de optische uitgang ?

Op de topfield zit bijv. de normale audio out maar ook de optische , en zo ook op de dvd zitten tal van aansluitingen , maar ook een optische .

Als ik nu alleen de optische gebruik heb ik dan het zelfde geluid?

Dus dolby , dts en nog wat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou in de gaten dat de optische uitgang alleen DTS etc. kan weergeven als er verder geen tulp kabeltjes aangesloten zijn.

Dus wil je echt digitaal geluid ; alleen de optische kabel aansluiten op je receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op de Topfield enkel en alleen een optische kabel en een scart.

En het werkt als een tierelier , behalve dan dat dts niet doorkomt op de topfield .

De dvd speler geeft het wel door .

Maar dat mag de pret hier niet drukken .

Ik ga nu lekker shania twain kijken op 16/9

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ozzo:

Die tulpjes mogen er gewoon inblijven, maar zijn overbodig geworden. Mocht je optische uitgang uitvallen, dan schakelt je 5.1 set automatisch over op analoog. Optisch heeft de voorkeur in die schakeling.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.. ik meende toch echt begrepen en gelezen te hebben dat wanneer de receiver met tulp (analoog) aangesloten wordt hij de digitale signalen of DTS niet door zou geven.

Maar wellicht heb ik het mis. In ieder geval ga ik geen tulp gebruiken als ik em optisch kan aansluiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote klasse die SPdif. Inderdaad kan de tulp weg.

Maar Ozzo: Heb jij ook dat DD-probleem als je een opname van Prosieben of SAT-1 maakt, bij het bekijken/-luisteren er dop-outs zijn, zeer regelmatig? Bij de live-stream klinkt het non-stop Top.

Wellicht een probleem van de HD of de processor om die 'vette' stream op te slaan.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik nooit naar die zenders gekeken/opgenomen. Alleen op de Sirius is een tweetal DTS kanalen maar dat gaat niet helemaal goed. Klinkt wel aardig maar mijn receiver gaat niet auto naar DTS mode toe... bij elke willekeurige DVD dus wel... (DD of DTS).

 

Maar over het afspelen van die opnames zoals gezegd geen ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...