Ga naar inhoud


[DBOX-II] Verschil tussen Nokia en Philips D-box 2?


Bigfoot

Aanbevolen berichten


Hoi Bigfoot,

 

hier nog geen ervaring met de Philips.

Wel met Nokia en Sagem.

 

Voor zover ik het goed gelezen heb is Nokia in principe de "oudste" leverancier van Dbox2's.

't heeft te maken met de Avia (GX) chip die erin zit.

Het enige verschil wat ik zag tussen Nokia en Sagem was dat de Sagem een fade-in en fade-out menu heeft, wat door de GX chip zou komen.

't zag er net wat mooier uit op de Sagem, maar de AB van de Nokia is net weer wat handiger, die reageerde ook wat beter op toetsaanraking, maar da's eigenlijk allemaal minimaal.

 

Volgens mij maakt het allemaal ECHT weinig uit, er schijnt ook wat verschil te zitten in de ombouw-methode...

 

Moet er nog s een paar keer uit Duitsland halen en wat proberen, maar 't is een rete-goeie doos, met bakken mogelijkheden!!!!!

 

Greetz,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bigfoot,

 

heb nog eens zitten rondneuzen op de duitse sites, maar daar is toch de algehele mening dat 't inmiddels weinig meer uitmaakt.

Intel of AMD flash geeft geen vreschil, 1 x of 2 x flash is puur dezelfde hoeveelheid flash opgebouwd uit 1 of 2 flash-chips,

en met de huidige IMG's is alles zo'n beetje stabiel.

 

Het schijnt wel een vreschil te maken of je een AVIA500 of AVIA600 chip hebt (grafische chip bij mijn weten), maar daar kan ik je nog niets over zeggen.

 

Greetz,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien het vermelden waard, er schijnen via **$*@*%*&^*#** duidsland nog wel eens nokia dboxen te koop aangeboden te worden welke maar 16mb ram hebben i.p.v. 32mb ram

box werkt wel daarmee maar het kan wel problemen geven met het flashen en andere zaken welke ik zo niet weet.

 

dus een gewaarschuwd mens telt voor 2

 

Groeten,

 

Ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hey vrienden,

 

Sagem werkt met 1 chip en de Philips en de Nokia met 2 chips.

 

Er is echter een groot verschil tussen de Nokia en Philips.

 

Philips kan geen kanalen laten zien met een laag symbolrate!! En de Nokia wel!!

 

Alleen de Nokia kan onder Enigma de lage symbolrates laten zien, en onder Neutrino laat ie het niet zien.

 

Er zijn kanlen die op lage symbolrate te ontvangen zijn. Kijk maar eens naar 42 graden oost naar Turk/Euroasiasat.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff back to topic;-)

De philips en de sagem hebben een ENX chipset (sagem heeft er 1, de philips 2)

De Nokia heeft een GTX chipset.

Over het algemeen is de gtx chipset beter, maar de enx is weer beter met videostreamen.

Het niet goed booten van de box heeft vaak te maken met een verkeerde image (dus een gtx image laden in een enx machine). Overigens zijn de laatste streamboard-images (neutrino) auto detecting wat de chipset betreft.

Een ander ding waar je op moet letten welke AVIA chip je in je box hebt ziten (500 of 600), deze hebben hun eigen ucodes, dus soms zal je de ucodes moeten aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de grafische chipset in de Sagem en Philips ontvangers nieuwer én beter qua specificaties, maar worden de extra features niet gebruikt.

 

Met de huidige images maakt het niks uit welke doos je hebt. Ik had een sagem en een nokia en ik kon geen enkel verschil in werking of qualiteit merken in een draaibare opstelling met hetzelfde rudbox image.

 

Ook de opmerking dat de Nokia beter omgaat met lagere symbolrates kan ik niet bevestigen. Beide dboxen gaan hier niet bijzonder goed mee om, net als de dreambox. Qua gevoeligheid van de tuner kon ik geen verschil ontdekken, terwijl ik hier goed op heb gelet omdat ik verbaast was dat mijn dreambox op een twinlnb een betere signaaluitslag gaf als beide dboxen. En de dreambox staat niet bekend om zijn uitstekende tuner...

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...