Ga naar inhoud


/var/.. vol


Rick Hunter

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Vandaag had ik het probleem dat ik niet meer naar de /var directory kon schrijven. Het bleek dat het stukje 'schijf'ruimte vol zat. Hierdoor werkte o.a. kijken naar een zender via de CS niet.

 

Na het verwijderen van een paar plugins ging het weer prima.

 

Om dit te voorkomen zat ik te denken of het mogelijk was om d.m.v. een om een USB sleutel samen te voegen met het stukje 'schijf'ruimte waar de normale image geplaatst is. Hierdoor heb je gewoon meer ruimte voor plugins e.d.

 

Is dat mogelijk? mischien met een shortcut van de var directory (hoe maak je die dan?) Ik heb ook gedacht om een swap file aan te maken in mijn image maar volgens mij lost dat het probleem niet op. (note: ik heb de laatste RonaldD versie in de Dreambox).

 

Wie heeft een sugestie?

 

Groeten,

Rick Hunter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt dat je makkelijk een USB stick kunt gebruiken.. Doe ik zelf ook... maar wat ik bedoel is dat deze samenwerkt qua geheugen.

Standaard heeft de Dreambox maar 32 Mb. geheugen. Ik wilde daar b.v. 32 Mb. erbij gebruiken zodat de /var/ directory niet vol loopt.

Als je de Dreambox aan zet, is niet gelijk de USB stick actief. Ik weet niet hoe de enigma er op reageert als de /var directory niet aanwezig is tijdens het begin van het booten.

 

Ik hoop daat wat duidelijkheid over te krijgen.

 

Groeten,

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nog steeds niet verder gekomen.

ik heb 2 verschillende firm`s erop staan(multiboot)

Deze kan ik kiezen via het opstartscherm.

als 1 image kies en deze met alle optie`s wil instaleren(samba,emu,cs enz)krijg iki deze melding:

not enough frre space in /var

need 520

free -40

de image`s staan op de hdd

wie helpt me verder

 

gr andre

dat zeg ik ..............linux

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...