Ga naar inhoud


Uitvallen geluid op home cinema set met de sp/dif


mukkus

Aanbevolen berichten

Ik heb de optische sp/dif uitgang van de Topfield verbonden met de coaxiale sp/dif ingang van mijn home cinemaset middels een optisch naar coaxiaal omzetter. Gedurende 10 minuten een pracht geluid. Daarna valt het hele gebeuren in storing er komt dan alleen nog maar een sterke ruis uit de boxen. Dit gebeurt bij zowel bij radio als tv ontvangst, waarbij bovendien bij TV ontvangst nog opvalt dat het geluid steeds meer uit de synchronisatie gaat met het beeld. Overschakelen naar de aux ingang geeft op datzelfde moment een normaal geluid, zij het niet zo mooi als via sp/dif. Wanneer ik daarna direct weer terugschakel naar sp/dif is het geluid weer gedurende zo'n 10 minuten "normaal". Het lijkt mij dat het de omzetter niet kan zijn, omdat het geluid in eerste instantie goed wordt weergegeven en ook omdat de omzetter niet gereset wordt tijdens het overschakelen van sp/dif naar aux op de JBL en omgekeerd.

Wat kan er hier aan de hand zijn? Wordt bv niet op alle apparaten dezelfde sp/dif standaard gehanteerd? Is er in de Topfield softwarematig nog wat aan te doen?

 

Topfield 4000PVR, Magic Module, + Canaldigital card, dual LNB 0.3 dB, 60 cm Visiosat schotel vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...