Ga naar inhoud


Echostar 5000 kapotte harddisk


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

De HDD in mijn Echostar 5000 maakt klikkende geluiden en het opnemen/afspelen werkt niet meer. Die is dus aan zijn eind.

 

Is het makkelijk om de harddisk te verwijderen en er een andere in te zetten?

En hoe moet die nieuwe schijf geformatteerd zijn.

 

Graag jullie advies.

Sparrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, waarschijnlijk wel, ik denk dat de procedure niet wezelijk verschilt van de 7000.

Makkelijk is het trouwens niet, je moet er wel even voor gaan zitten.

Aan de andere kant kun je er ook een grotere in zetten, een 120 GB bijvoorbeeld.

De hele procedure kun je vinden bij de Satnerds .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stardust...

 

De schijf is er inmiddels uit. Kapje los (jammer dan van het 'warranty' zegeltje) en de schijf kan er zo uit.

 

Blijft de vraag over het formatteren van een nieuwe schijf.

Gewoon DOS (Windows) op een computer, of gaat dit automatisch bij plaatsing van een nieuwe schijf met een Factory Reset.

 

Sparrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

 

This HDD`s I have testet with my DVR7000

 

Seagate ST380011A 80Gb

Seagate ST3120022A 120Gb

all OK.

 

Samsung and Maxtor is not able to run.

 

The HDD must be new, UNFORMATTET and Jumpered as Master/Single.

 

I hope the init is the same with Echostar 5000

 

good luck

Rokie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu blijken de Seagate HDD's bijna niet meer te krijgen vanwege 'inferieure kwaliteit'.

Komen volgens leveranciers meestal terug voor garantie.

 

Zondag een e-mail gestuurd naar de support afdeling van Echostar. Vandaag, donderdag, nog geen antwoord !!

 

Sparrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo eindigt hier menige thread.....

en heb ik nog geen nieuwe HDD.

 

Mag ik weten waar bovenstaande over ging?

Was het een poging om mij te helpen? Shame. Dat mag hier niet.

 

Sparrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Toch nog even terugkomen op dit onderwerp, daar de meeste harde schijven in computers maar een paar jaar meegaan bij intens gebruik (vandaar de garantiewijzigingen van 3 naar 1 jaar voor de meeste merken) krijgen wij er allemaal vroeg of laat mee te maken : een kapotte harde schijf. Ik heb ook bij Echostar eventjes gepeild naar de mogelijkheden bij een kapotte harde schijf, en of er een grotere in mag, ...

Na 2 weken (?) krijg ik het antwoord dat eigenlijk enkel de identieke harde schijf van 40Gb van hetzelfde merk (niet genoemd in de mail) er in kan. Voor al de rest geven ze geen enkele garantie dat het werkt (normale indekking in deze tijd van klantonvriendelijkheid), een snellere harde schijf is zelfs uit den boze (synchronisatieproblemen). Gezien het feit dat de originele schijf al moeilijk verkrijgbaar is, en binnen 1 of 2 jaar waarschijnlijk zelfs niet meer verkrijgbaar zal zijn, krijgt de klant het deksel op de neus. Ofwel heeft Echostar een voldoende grote stock van schijven om het nog een paar jaar uit te zingen, en kan de klant het daarna vergeten, ofwel hebben zij een oplossing, maar wachten ze op de uitputting van die stock om die te implementeren. Indien geen van beide bovenstaande zaken waar is, dan heb ik stevige bedenkingen bij de waarde van Echostar als vooruitziende firma. In elk geval zou ik het iedereen STERK afraden om op dit moment nog een Echostar 5000 of 7000 aan te kopen, niet omwille van de klank en beeldkwaliteit, die zeer goed zijn, maar omwille van mogelijke serviceproblemen, vooral bij kapotte harde schijf. Beter is het om nu een receiver te kopen die ook met 7200 rpm drives werkt, binnen een paar jaar zitten we dan volop met de serial ATA drives, en zal er dus ook al geen overschot zijn op de markt van (kwaliteits)vervangingsdrives, maar ik denk dat dit voor de 7200rpm drives nog wel een aantal jaar zoet loopt, anders is het voor de 5400 drives die nu al volop aan het verdwijnen zijn en in de meeste gevallen speciaal besteld moeten worden. De computerindustrie heeft nl geen goede naam ivm degelijke achterwaartse compatibiliteit en wisselstukken, na 5 jaar kan je zo goed als niets origineels meer krijgen en ben je aangewezen op de 2de handsmarkt, of koop je gewoonweg nieuw. Voor een computer kan dit nog begrepen worden, voor de meeste mensen toch nog iets van toegevoegde waarde, daar die iets sneller gaat, al is het maar het idee, voor een receiver is er helemaal geen toegevoegde waarde te verwachten van een andere harddisk, tenzij het een grotere wordt

 

Telemanneke

-----------------------------------------------

Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...