Ga naar inhoud


Knoppix


raantje

Aanbevolen berichten

Knoppix draaid bij mij prima maar ik krijg geen internetverbinding. Hij vindt niet de juiste ethernetcard.

Dat is ook niet zo gek want die is op mijn moederbord geintegereed. Ik heb een soltek SL-75FRN2 moederbord met een nvidia mcp-lan controller. Deze is verbonden met een e-tech adsl router. Hoe kan ik nu mijn router benaderen? Welke driver heb ik dan nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier nog een knoppix 3.1 liggen...ben daarmee in 1,2 drie op 't net:

 

Onder K (start appl.)-->Knoppix-->network/Internet--->networkcard configuration-->ethO Netzwerkkarte O--->"OK"-->Use DHCP

broadcast--->"Yes"

 

Als je van je provider nog over een proxy heenmoet kan je, neem nu mozilla als voorbeeld:

 

Onder K (start appl.)-->Internet-->Mozilla components-->Mozilla browser--->Edit-->preferences-->Advanced-->Proxies-->Manual proxy configuration-->HTTP:-->proxy.pandora.be Poort: 8080(dit laatste pas je natuurlijk aan met de gegevens van jouw provider)

 

Als je netwerkkaart niet wordt herkend bij de boot, kan je eens de hardwareondersteuning raadplegen die knoppix onboard heeft.

 

In een shell kan je met het commando :/sbin/lspci -->nakijken welke netwerkkkaart je hebt.

 

Indien je echt pech hebt en je kaartje niet door knoppix ondersteunt wordt, kan je natuurlijk overwegen een ethernetkaartje bij te steken...+/-12€ en je bent gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geduld hebben. je kan ook eens een mailtje naar de maker van de knoppix. knopper heet tie geloof ik. of tie een moduultje wilt intergreren. en denk dat het zelf doen ook niet zo veel werk is hoor.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...