Ga naar inhoud


LNB Kapot of toch wat anders


Gast dahei

Aanbevolen berichten

Vanavond kwam ik thuis van een verjaardag en ik zag al snel dat ik geen ontvangst meer had op mijn Pioneer 120. Hij gaf het rode blokje aan, ik heb nog even gekeken naar de signaalmeting en die gaf rood met een heel dun streepje aan.

Meteen dacht ik dat de schotel wat verschoven was door de harde wind gisterenavond, ik ben dus het dak opgegaan via het portiek van de buren (daar zit het dakluik) en ben met mijn meetinstrument zehnder480_150.jpg gaan meten. Nog even goed gelet op de in en uit kant van het apparaat, maar ik krijg, hoe ik hem ook draai geen signaal. De satfinder blijft hetzelfde piepen en ook het aantal lampjes blijft hetzelfde, hoe ik hem ook draai en hoe ik hem ook instel. Wat me ook nog opviel, was dat er een geringe spanning op de arm van de schotel stond waar de LNB op moet. Het setje hangt nu precies een jaar aan de schoorsteen en de kabel leek niet beschadigd. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Nog even voor de duidelijkheid, ik heb wel vaker een schotel afgesteld, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat ik het verkeerd heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn LNB is vanacht ook overleden huil_9.gif. Schotel staat hoog op een plat dak en vangt veel wind. Denk dat het klapperen en trillen net iets te veel was voor dat ding.

 

Ik ga het is proberen met de garantie die er nog op zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...