Ga naar inhoud


Verschil tussem kwaliteit en niveau


Gast

Aanbevolen berichten

Na de storm opnieuw mijn schotel uit laten richten. Ben wel nieuwsgierig wat nu precies het verschil is tussen Niveau en kwaliteit. Mijn Topfield ontvanger geeft op Astra 1 bijna 99% kwaliteit aan, terwijl het niveau 87 is. Zijn dit goede waarden? Op Astra twee (ik heb een Bisat met twee twin LNB's) Krijg ik BBC ook met 87 niveau binnen en 99 kwaliteit. ITV komt echter met maar 60 kwaliteit binnen, terwijl niveau ook 87 is. Heeft volgens mij wat met transponders te maken, maar wat is nu belangrijker en welk percantage niv en kwaliteit moet ik nu precies hebben voor goede ontvangst??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Na de storm opnieuw mijn schotel uit laten richten. Ben wel nieuwsgierig wat nu precies het verschil is tussen Niveau en kwaliteit. Mijn Topfield ontvanger geeft op Astra 1 bijna 99% kwaliteit aan, terwijl het niveau 87 is. Zijn dit goede waarden? Op Astra twee (ik heb een Bisat met twee twin LNB's) Krijg ik BBC ook met 87 niveau binnen en 99 kwaliteit. ITV komt echter met maar 60 kwaliteit binnen, terwijl niveau ook 87 is. Heeft volgens mij wat met transponders te maken, maar wat is nu belangrijker en welk percantage niv en kwaliteit moet ik nu precies hebben voor goede ontvangst??


kwaliteit is gewoon het ontvangst...

en niveau is zeg maar kwaliteit die de lnb en kabel doorgeven...( dus ook al richt je je schotel naar de grond heb je nog steeds hetzelfde niveau. dus als je kabel langer gaat maken ofzo kan het lager worden..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, snelle reactie, dank daarvoor. Mag ik uit je antwoord opmaken dat kwaliteit dus het belangrijkste is? Indien ja, hoeveel heb ik dan minimaal nodig voor een storingvrije ontvangst (zonder van die blokjes)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, bij mijn vorige reactie vergeten te vragen, hoe kan het dat bij BBC de kwaliteit 99% is, en bij bijv ITV (ook Astra2) de kwaliteit rond de 64 ligt? Kan ik de schotel of LNB zo afstellen dat ze allebei een hoog percentage kwaliteit geven of gaat het verhogen van de kwaliteit van de ene zender (transponder) altijd ten koste van een ander?

Misschien domme vragen, maar ik ben dan ook echt beginner in deze materie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sorry, bij mijn vorige reactie vergeten te vragen, hoe kan het dat bij BBC de kwaliteit 99% is, en bij bijv ITV (ook Astra2) de kwaliteit rond de 64 ligt? Kan ik de schotel of LNB zo afstellen dat ze allebei een hoog percentage kwaliteit geven of gaat het verhogen van de kwaliteit van de ene zender (transponder) altijd ten koste van een ander?
Misschien domme vragen, maar ik ben dan ook echt beginner in deze materie


ja kwaliteit moet je hebben

40% was volgens mij zon beetje minimum om redelijk goed beeld te hebben..

maar als ik 28 % heb ( bij veel sneeuw) doet bijv rtl4 5 het nog wel GOED maar ned 1 2 en 3 het niet meer..( gewoon echt slecht!

tjah ben ook best nieuw maar mischien is die itv op andere transponder ofzo die nog meer op engeland is gericht en bbc meer on europa/nl smirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...