Ga naar inhoud


regsvc.exe uitzetten?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik snap niet echt waarom het system process "regsvc.exe" op mijn labtop (win2000prof) runt.

 

Ik begrijp dat je hiermee vanaf een andere PC wijzigingen aan kan brengen in mijn registry en dit automatisch opgestart wordt wanneer je een microsoft prog wilt installeren. Maar iets van microsoft installeren is al lang geleden en "regsvc" start continu.

 

Kan ik deze uitzetten en zo ja hoe???

 

timboektoe

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Process File: regsvc or regsvc.exe

Process Name: Remote Registry Service

Description: A service that allows access to the Windows registry from remote computers. The service runs on Windows 2000 Server and Advanced Server. Whenever you install Microsoft software, such as SQL on Windows 2000 Server, and your setup program needs to write keys to the registry, the setup program interacts with the Remote registry Service (REGSVC.EXE) and the Remote registry Service does the actual writing of the registry keys. This background service is also required if you intend to edit the registry from a remote computer using Windows 2000 Remote Administration facilities.

 

Standaard staat ie altijd aan op een windows2000 machine. Je kunt hem uitschakelen dmv rechtermuisknop op deze computer, beheren,services en toepassingen,services en dan remote registry service dubbel-clicken en opstarttype op uitschakelen of handmatig zetten dan start ie niet automatisch op de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...