Ga naar inhoud


bug magic programmer in versie 2.5504 van xtrema


jpmerk

Aanbevolen berichten

Volgens het laatst binnengekomen bericht op het forum van de xtreme-site zou er een "major bug" zitten in versie 2.55.04 van de xtreme. Het is niet mogelijk om in deze versie verbinding te krijgen met de magic programmer. Dit zou wel eens kunnen kloppen. Ik wilde van de "dreem boot" af en penta 1.09 installeren, heb magic programmer correct verbonden en alle instructies gevolgd maar krijg met geen mogelijkheid het bericht voor CI-slot 1 "prepare for loading". Als dit inderdaad een bug is in versie 2.55.04, verklaart dit alles. Ik zal een dezer dagen eens een lagere versie installeren en kijken of een en ander wel werkt. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem met de magic programmer in versie 2.55.04 hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om er Dreamload op te zetten heb je een CAS-programmer nodig. En daarna kun je bv. Penta 1.11 er op zetten met een Magic programmer. Ik heb het anderhalve week geleden voor mij laten doen. Voor de eerste actie werd de bak opengeschroefd en een apparaatje (de CAS-programmer) aangesloten. De magicprogrammer ging 'gewoon' in het slot waar je bv. ook je Funkaart stopt.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de CAS-interface aansluiten op het moederbord. De CAS hoef je niet open te schroeven, alleen de Xtreme (deksel eraf). Ik heb een beetje meegekeken toen de acties werden uitgevoerd. Ik ga denk ik binnenkort een magic programmer halen, zodat ik er wel nieuwe crypts op kan zetten indien nodig.

 

Ergens op het forum staat wel hoe alles precies moet (even zoeken) en anders even zien of er iemand met veel ervaring hiermee reageert.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Gelukkig is dat voor mij een paar weken geleden gedaan. Heb ik een klein weekje mogen genieten van de kanaaltjes op Thor, totdat ie op zwart ging, maar er schijnt weer wat licht te zijn aan het eind van de tunnel. 'k Ga straks een Magic Programmer halen en de nieuwe Penta1.11conax erop zetten. Een aantal Conax-kanalen schijnen daar weer mee open te gaan.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...