Ga naar inhoud


afregelen schotel op dreambox precisiewerk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een schotel geinstalleerd met een Humax monobloc voor Astra/Hotbird.

Met de Dreambox ontving ik op deze schotel geen Hotbird terwijl ik op Astra rond de 70% signaal had en ber 0.

Tja als de mast enigzins waterpas zou staan en je ontvangt vrij sterk Astra dan moet je met een monobloc toch ook makkelijk zo een sterke satelliet als Hotbird kunnen ontvangen.

Echter ik kreeg geen lock.

Ik sluit vervolgens een nokia 9500 op dezelfde schotel aan en krijg een volle mep ontvangst op Astra en Hotbird.

Daarna sluit ik een Topfield4000 op die schotel aan en krijg 99% kwaliteit en 90 procent nivo op beide satellieten, ook perfect dus.

 

Ik sluit de Dreambox maar eens aan op een andere schotel waar ook een Humax monobloc op zit en krijg daar wel pefect beeld op Astra en Hotbird.

 

Er is dus niets kapot. Het monobloc werkt en de Dreambox werkt.

 

Conclusie: Ondanks dat de andere ontvangers ruim tevreden zijn met de afregeling van de schotel neemt de Dreambox er geen genoegen mee.

De schotel zal dus hoogswaarschijnlijk nog beter afgeregeld moeten worden om Hotbird ook op het scherm te krijgen.

Zoals ik hier al vermeldde is de Dreambox niet echt de makkelijkste ontvanger om een schoteltje op af te regelen. Als je bijvoorbeeld beeld hebt en je houd je hand voor de lnb dan valt het beeld weg, dat is logish. Echter als je je hand weer weghaalt dan komt het beeld niet terug. Je moet dan eerst heen en weer zappen. Deze karaktertrek maakt het er dus ook niet makkelijker op tijdens het afregelen. Toxicq geeft daar raad op middels een plugin zoals je kunt lezen in de link hierboven. In ieder geval als het werkt dan heb je ook een moordmachine. Ter informatie : Op de Dreambox staat de laatste ronald image

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...