Ga naar inhoud


[Pioneer] monoblock disec 2.0


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb er net één overgenomen een 2.0 en ga dus proberen of die werkt. Kan iemand mij uitleggen wat ik zoal moet veranderen in het menu enz. Heb er al wel een goede lijst in zitten want zet ik de schotel op hotbird dan doen alle kanalen het. Ik heb een pionier 100nl2 met open firmw. fix 10

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je even had gezocht in het forum had je meerdere keren kunnen lezen dat dit niet mogelijk is met deze ontvanger. Hij ondersteund namelijk alleen Disecq Toneburst (of 1.0).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, voor mijn vergeten "rules".

anyway..bij mij werkt die monoblock anders perfect op mijn Pioneer 100NL2, en ziet hij Astra op 2 en Hotbird op 1.

Zolang de frequentie in de FW maar juist staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ik heb het werkend gekregen. Hotburd op 1 en astra op 2 met een settinglijst van m-z mono. Alleen als ik hem goed richt op hotburd heb ik geen ontvangst op astra, zet ik de schotel 2 milimeter naar links dan heb ik ze alle twee, alleen maar 50 % signaal. Dan bij alle twee geen goed ontvangst en soms stotterend beeld. schotel is wel 1 m dus daar lig het niet aan. Heb als ik hem afstel op alleen astra ook maar 55 %, dus ik denk zelf dat ik maar een ander plekje moet zoeken en dat er wat bomen in de weg staan.

Maar bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, het plekje maakt niets uit (mits je niet achter obstakels staat).

Heb je de monoblock iets scheef gezet ? (dus Astra LNB 1,5cm hoger dan center LNB)

Je zult ook de vertikale hoek van de schotel ietsje in graden moeten verstellen, probeers eens 33-35graden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik nog niet geprobeerd, morgen gelijk doen de astra lnb iets hoger zetten. Had al wel geprobeerd de schotel iets steiler te zetten wat geen resultaat op leverde. Maar niet geprobeerd in combinatie met de astra lnb 1.5 cm hoger.

Morgen dus weer ff klooien.

Bedank krb409 voor je info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...