Ga naar inhoud


software compilen


-= [ Appien ] =-

Aanbevolen berichten

Ik zit nu aan het experimenteren hoe ik zelf software kan compilen voor de Dreambox. Nu is dat met mijn iMAC heel simpel.

 

Kheb al een kleine netwerktooltje aan de praat gekregen, maar nu wilde ik proberen om IPTRAF op de box te krijgen.

 

Ik heb de local.tar.gz van Ronaldd op mijn box staan, en bij het opstarten van iptraf vraagt hij om libpanel.so.5. Deze heb ik van mijn iMAC gehaalt en in de /hdd/opt/local/lib gezet.

 

Dan vraagt hij om GLIBC_2.3 (in de local van Ronaldd zit een oudere versie) dus die ook van mijn iMAC gehaalt)

 

dus libc-2.3.1.so en heb ik met een symbolic link gekoppelt aan libc.so.6, helaas doet ie het dan nog niet.

 

[color:"red"]

root@dreambox /hdd/opt/local/lib > /hdd/opt/local/bin/iptraf

/hdd/opt/local/bin/iptraf: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (requir

ed by /hdd/opt/local/bin/iptraf)

root@dreambox /hdd/opt/local/lib >

[/color]

 

Ik ben zelf niet zo heel bekend met al die lib's enzo, hoe kun je dit het beste aanpakken? En hoe kun je zien welke libs een programma nodig heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by mc)

mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /hdd/opt/local/li

b/libglib-2.0.so.0)

mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /hdd/opt/local/li

b/libICE.so.6)

mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /hdd/opt/local/li

b/libX11.so.6)

mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3.2' not found (required by /hdd/opt/local/

lib/libX11.so.6)

mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /hdd/opt/local/li

b/libgpm.so.1)

mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /hdd/opt/local/li

b/libncurses.so.5)

 

Hij blijft dus in /lib/ kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die . (+ spatie) hoort er altijd bij, ook als je van een andere dir opstart die zorgt er nl. voor dat de huidige shell geen subshell opstart en dus de evrironment variabellen zet in de huidige shell. Als er nl. een subshell opgestart wordt dan worden daar de env. var. in gezet en na uitvoeren script zijn ze weer weg.

 

Je moet iig /lib uit het LD_LIBRARY_PATH HALEN anders laden de exe's de libc vanuit /lib ipv /hdd/opt/local/lib

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

root@dreambox /hdd/opt/local/lib > /hdd/opt/local/bin/mc

 

/hdd/opt/local/bin/mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required b

y /hdd/opt/local/bin/mc)

/hdd/opt/local/bin/mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required b

y libglib-2.0.so.0)

/hdd/opt/local/bin/mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required b

y libICE.so.6)

/hdd/opt/local/bin/mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required b

y libX11.so.6)

/hdd/opt/local/bin/mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3.2' not found (required

by libX11.so.6)

/hdd/opt/local/bin/mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required b

y libgpm.so.1)

/hdd/opt/local/bin/mc: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required b

y libncurses.so.5)

 

 

root@dreambox /hdd/opt/local/lib > . /hdd/opt/local/bin/mc

 

 

/hdd/opt/local/bin/mc: 1: Syntax error: "(" unexpected

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...