Ga naar inhoud


netwerk transfert snelheid


woogy

Aanbevolen berichten

als ik met tsman bestanden download heb ik een netwerkbelasting van +- 30%

dit wordt dus niet voor de volle capaciteit gebruikt

als ik tezelfdertijd een CD-iso download van 500 MB is de netwerkbelasting 65%

 

Is 30% de normale transfertsnelheid die ik van de dreambox mag verwachten?

 

ik heb ooit iets gelezen over optimalisatie van de netwerkverbinding

kan deze nog verder opgedreven worden?

 

thx

 

woogy

post-584-1318257882,8516_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De restrictie om niet meer dan ongeveer 20-30% van je bandbreedte te gebruiken wordt opgelegd door QoS Pakketplanner. dir is een onderdeel welk standaard door Windows XP wordt gebruikt. Een optie om de snelheid (bandbreedte) te vergroten is:

 

Start de Policyeditor door middel van Start / Uitvoeren en tik hier gpedit.msc gevolgd door Enter. Open in het linkerscherm achtereenvolgens Computerconfiguratie (deze is meestal al open) / Beheersjablonen / Netwerk en klik op Qos-pakketplanner. In het rechterscherm staan nu meerdere opties waaronder De reserveerbare bandbreedte beperken. Dubbelklik hierop en zet een bolletje bij Ingeschakeld. Daarna vult u bij Bandbreedtelimiet een nul in. Deze nul staat voor onbeperkt. Kies vervolgens voor Toepassen. Ga nu via Configuratiescherm naar Netwerkverbindingen en kies voor de internetverbinding waar het om gaat. Kies voor Eigenschappen en kijk op het tabblad Netwerk of Algemeen (afhankelijk van soort verbinding) of de Service Qos-pakketplanner aanwezig is en of er een vinkje bij staat. Is deze niet aanwezig kies dan voor Installeren en selecteer in het volgende scherm Service en kies Toevoegen. Daarna is de Service Qos-pakketplanner uit een lijstje te kiezen en drukt je op OK. Weer even controleren of het vinkje aanwezig is en dan surf je weer sneller dan voorheen.

denk dat je dit wel eens wil proberen OPGELET.. dit is alleen voor win xp

Dreambox 800se mounted op NAS, 78cm triax met Stab HH120

Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...