Ga naar inhoud


geen verbinding met dreamup


cgok

Aanbevolen berichten

ik heb vandaag een db aangeschaft.ik wou de image van ronald gaan flashen. ik probeer het met dreamup te conecten maar hij wil niet. hij kan geen connectie maken.

ik krijg op de display van db als ik hem aansluit alleen maar een luidspreker icoontje en een klokje.

wat doe ik fout en wie kan mij helpen

dreambox 800HD,

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kan dus wel in het menu komen van je DB, dan staat er dus een firmware in. dubbele kabels aansluiten heeft geen zin, alleen als je seriëel wilt flashen (uiterste nood).

 

de nameserver is de DNS-server van je ISP, ik weet niet bij welke provider je zit maar je zou dat even op kunnen zoeken op de homepage van je provider of in de boekies evt.

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb de db via een router aangesloten en een ip adres gegeven(192.168.2.22).
wat moet ik bij nameserver invullen?
standaardgateway staat op 192.168.2.1
ik het laten pingen maar geen succes


router= gateway = nameserver (maar dan moet dat in de router wel aanstaan, en soms moet je in de router de DNS van je ISP zelf opgeven, meestal krijgt de router de dns via dhcp van de ISP vanzelf)
let ook even op of de router voor de LAN kant als DHCP server werkt en zo ja, of het adres wat je aan de box geeft buiten die range valt, zodat de router dat niet al aan een andere NIC heeft uitgegeven.
groet, skippy2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...