Ga naar inhoud


Xtreme gebruikers wat is normale sterkte ?


Gast Midyan

Aanbevolen berichten

Ik lees op het forum verschillende verhalen maar wat zijn nu normale ontvangstwaardes van de xtreme?

Ik zit gemiddeld op L 75% en Q 78 % maar dit schommelt wel eens naar byv 68% ben benieuwd wat jullie waardes zijn met deze ontvanger, moet ook zeggen dat bij redelijke regen ik ook me beeld kwijt ben, klinkt dit iemand bekend?

 

Midyan

 

Xtreme PVR + DVB 80 cm schotel + diseqc-H100+invacom 0.3db lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit zo rond de L 80% en Q 75%.

En ja ook bij mijn valt het beeld weg bij regen,alleen de astra blijft goed de hotbird en de sirius vallen weg.

Ik ben nu bezig een soort afdakkje te maken voor de lnb's zodat ze niet nat worden.Iedere keer als ik ze droog maak heb ik weer beeld.

xtreme str 1.0 tetra , tri-sat Archsat/Astra1-Hotbird-Sirius-Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een 60cm triax met een humax monoblock, zit gemiddeld rond de 80% qua ontvangst/qualiteit, op sommige zenders gaat ie wel eens naar de 85%

En wat dat sneeuwen/regen betreft, van een oude plastic fles kun je heel makkelijk een afdak maken voor je lnb.

Je zaagt aan de kant v.d dop de hals eraf zodat dat gedeelte om de lnb heen kan, dan zaag je 15 cm verder de fles door. nu kun je dan met een stenleymes er als het ware zo,n oude snoepschep van maken.

Nu schuif je hem om de lnb, taped het vast met natuurlijk het afdakje naar boven.

Nu heb je geen last meer dat je kop v.d lnb onder sneeuwt.

Succes ermee.

grtn ANdré.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...