Ga naar inhoud


Teletext, helderheid instellen.


Gast henderikus

Aanbevolen berichten

De letters in een teletekst pagina zijn bij mij moeilijk leesbaar doordat ze opgeblazen lijken vermoedelijk t.g.v. een te grote helderheid of contrast.

Is het mogelijk de helderheid en of contrast in de teletekstmode in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan op die manier de helderheid inderdaad wijzigen maar de tekst blijft onduidelijk, waarschijnlijk heeft het dan toch met een te hoog ingesteld contrast te maken en daaraan is denk ik niet veel te doen.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er natuurlijk maar net aan wat henderikus onder "onduidelijk" verstaat. De Dreambox teletekst is altijd dikker en feller dan teletekst via de televisie zelf. Ik vind het zelf niet echt storend, maar kan me voorstellen dat sommigen het moeilijker leesbaar vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teletekst via de teletekstdecoder van de tv heeft als voordeel, dat het direct op het scherm weergegeven wordt. Het kan er dan heel strak uitzien.

 

Via de Dreambox wordt het (nog) niet ondersteund om de teletekst door te gevan aan de teletekstdecoder van de tv. De Dreambox geeft zelf het teletekstbeeld weer en verstuurd het vervolgens via de scart naar het televisiebeeld. Hierdoor kan het niet zo duidelijk zijn als dat we gewend zijn.

 

Het voordeel van de Dreambox teletekst is dan weer wel, dat het érg snel is. En je hebt nu een teletekst en tv-beeld in 1. Roep maar eens de telekst op en druk dan op de volume-omlaag toets. Op de linkerhelft van het scherm verschijnt de teletekst, en rechts de tv-uitzending.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...