Ga naar inhoud


Xsat 310


Zorba

Aanbevolen berichten

Bij het verbinden van een 310 krijg ik geen signaal door nog op hot nog op astr zelfs als ik de disecq verander a-b b-a blijft het het zelfde als ik mijn hummie aansluit heb ik wel ontvangst. hij is zeker niet stuk want waar hij vroeger aangesloten was had hij ontvangst totdat hij afgekoppeld was.ben niet zo goed op de hoogte hoe hij moet ingesteld worden zal toch waarschijnlijk een instellingsfout zijn maar ik vind ze niet.Weet iemand wat de reden zou kunnen zijn

thx

Zorba

 

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben niet zo thuis met de 310. Maar kijk eens als het helpt met ipv op diseqc in te stellen, hem op bi-head te zetten. Dit helpt wel eens met de 410, ik weet niet als die optie ook in de 310 zit.

 

Greetz, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel dom vraagje, heb je wel de nodige spanning aan de lnb? Ik heb er nl ook één liggen en die heeft zo nu en dan zijn kuren dat hij geen 14/18V uitstuurt. Bij het aanschakelen hoor je normaal gezien na enkele seconden een relais klikken, heb je dit niet zit er hier iets fout mee. Het kan ook nog wel een spoeltje zij die ook dienst doet als zekering. (L18 als ik me niet vergis). Suc6 met het zoeken.

 

Niet vergeten, de lamp van grootmoeder brande gisteren ook nog. Als je begrijpt wat ik bedoel.

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ondertussen een draaibaar systeem geplaatst en als mijn hummie op hotbird staat en mijn Xsat door lus via mijn hummie en dan de hummie in standby zet heb ik nog steeds geen ontvangst.Ik begrijp er niets van.

De handleiding geeft geen uitsluitsel van hoe de disecq moet geset worden of hoe de lnb moet geset worden.

Weet iemand meer ik ben reeds een maand aan het proberen

maar steeds geen signaal

Zorba

 

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hela, wat ben je nu eigenlijk aan het proberen.

Vuistregel een:

een ontvanger = 1 LNB, dus 2 ontvangers = 2 LNB, de rest is problemen zoeken en vinden.

De LNB kan slechts 1 transponder en een polariteit tegelijk aan, dus zeker geen 2 aan een LNB hangen.

Er bestaan LNB's met 2 of meer uitgangen, en monoblok vloek ik er bij ons altijd uit, het is amper goedkoper en verzorgd dikwijls ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...