Ga naar inhoud


Dreamvcr over Internet


Gast

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een router waarop ik een bepaalde publieke poort openzet met routing naar mijn dreambox op poort 21 (FTP). Ik wens aldus via Internet vanuit een andere locatie Dreamvcr te gebruiken om opnames te plannen. Ik krijg echter bij de connectie de boodschap "connection refused socket error # 10061" Wat betekent dit ? User en paswoord zijn wel degelijk ingevuld !

 

Iemand enig idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
"connection refused socket error # 10061" Wat betekent dit ?

Dat DreamVCR niet via poort 21 werkt?
FTP is geen audio/videostream, dus je zal uit moeten zoeken welke TCP en/of UDP poorten hier wel voor gebruikt worden door Windhoos.

groet, skippy2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@TOKN1959,

 

Je wilt niet alleen poort 21 openzetten, maar ook forwarden naar je intern IP adres van je dreambox. Daarnaast werkt (zeer waarschijnlijk) alleen Passive FTP door je NAT router.

 

Maar ook al zou je dit zo kunnen realiseren, raad ik het ten zeerste af ! Je stelt je dreambox open voor iedereen !

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe een routing van :

 

Public IP Port 1027 naar Private IP 192.168.0.110 (Dreambox) Port 21 (TCP & UDP), ik conecteer dan met Dreamvcr naar <Public IP>: Port 1027 .... En krijg dus die Connection Refused error ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik denk dat er dan toch met de routering in je router mis gaat. Je moet een tweetal poorten forwarden. 1 moet naar port 21 op je Dreambox, 1 naar poort 80 op je Dreambox. Beide zijn TCP (dus UDP niet nodig) poorten. Verder dien je bij FTP het vinkje in passive aan te zetten.

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb ik gedaan ... Nu krijg ik de connection refused error niet nmeer maar wel een timeout .... Enig idee ?


Wat krijg je als je :

telnet <outsite-ip> 1027

doet ?
Je moet dan de volgende regel terugkrijgen :

220 welcome to your dreambox

Als je dat niet ziet is de portforwarding niet in orde.

Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

De telnet sessie geeft inderdaad "Welcome to your dreambox" dus dat blijkt Ok, Dreamvcr geeft echter nog steeds een timeout probleem, ook al staan poorten 20,21 en 80 open naar de Dreambox ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dan eens proberen met een willekeurige ftp client van buiten af op je DB te connecten. Ik heb het idee dat er in de router eea mis gaat. Heb zelf ook al diverse malen DreamVCR via internet op mijn eigen DB gebruikt. Ik kan nog effe zo niet verzinnen wat er mis is.

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...