Ga naar inhoud


Een bestand --alleen voor een paar


Gast

Aanbevolen berichten

Ik wil een bestand op mijn site hebben die allen d.m.v.een wachtwoord gedownload kan worden.

Het gaat om een adressenbestand in Excel die door een paar mensen apart van elkaar gebruikt moeten worden. Dit bestand vranderd vaak en op deze manier kunnen ze alle vier up to date blijven.

Nu is het nog zo dat alleen zij het adres hebben maar ik wil hem nog extra beveiligen met een wachtwoord.

Kan dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites


maar daarmee kun je niet echt een bestand beveiligen, dat kan alleen maar als je echt een beveiliging op het bestand zelf zet. Je kunt je file op http://www.xxxxxxx.nl/file.ext neerzetten, maar als iemand die url in tiept krijgt hij hem alsnoig, maar met .htaccess niet, dan vraagt de server toch om een wachtwoord.

Maar het idee is wel aardig...

 

DroomDoos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Droomdoos al zei is een .htaccess beveiliging snel en makkelijk.

Je moet dan een .htaccess en .htpasswd file maken - je moet daarvoor wel de juiste rechten op de server hebben.

 

Anders kan je altijd zelf nog iets schrijven in php, bijvoorbeeld. Of in asp.

 

En, uiteraard kan je gewoon de mensen een nieuwe versie emailen, zodra die klaar is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan de provider gevraagd wat de mogelijkheden zijn i.v.m. htacces.

Zal wel maandag worden voor ik antwoord krijg.

Ik kan het bestand ook op een andere server zetten mocht het nodig zijn dan is beveiliging ook niet meer zo nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat idee wel aardig moet ik zeggen, maar daar kunnen ze vaak op hun gemak een passwordscanner op los laten. Ik denk dat je beter per e-mail die dingen kunt gaan versturen. Want een bestand beveilgen op een server is niet makkelijk zonder die linux rechten op htaccess en htpassword te kunnen gebruiken.

Of je bestand op een andere server neerzetten als het bij je huidige provider niet kan.

Wat ook een idee is is het bestand dagelijks renamen en een html filetje maken die om een wachtwoord vraagt met de juiste link naar de juiste bestandsnaam.

 

DroomDoos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nader inzien hebben we besloten om het toch maar per email te doen, omdat de gegevens van de leden te privacy-gevoelig zijn.

Het had wel met htacces gekund want ze fraaien op apache

 

bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...