Ga naar inhoud


MR


Gast

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ja wat je hier bedoelt is me niet helemaal duidelijk

maar een Matrix Reload module werkt het best

met de laatste originele firmware 1.29 meende ik

en dat heeft niks met je loader te maken

kan je zo van de schotel af halen

mischien een tip met een cas inteface

kan je je magic module om zetten naar een MR en weer terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch ook wat ie bedoelt denk ik dat ie de MM naar MR wil overzetten, of zie ik het verkeerd en wil ie een MR aanschaffen, iniedergeval bijde oplossingen zullen wel lekker werken geloof ik...

enne wat betreft die software 129, die staat er al in, voor zo ver ik weet uit de vorige topics over het patchen met de loader wat op onverklaarbare wijze niet werkt bij deze sam...

 

Greetz

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zeker zinvol zijn vooral als je meerdere satelieten bekijkt. De MR is op zichzelf te gebruiken zonder kaart, hij is zelfs autoupdate voor verschillende pakketten. Dat is het grootste verschil met de MM. Wil je persé andere zenders bekijken die hij niet rechtstreeks ondersteunt, kun je er altijd een Fun instopppen. Hij werkt dan ongeveer gelijk als een MM. Versie 129 is inderdaad aan te raden, echter bij anderen heb ik hem ook met 118-5 zien werken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, het klopt wel wat jullie zeggen. In het begin wil ik gewoon een MR erbij kopen want volgens de info. op internet dat MR meer mogelijkheden heeft dan de MM maar als ik de MM naar MR en andersom kan zetten dan ga ik dat proberen , waar kan ik de info.daarover krijgen ?, Digi, het is mij nog steeds niet geluk om mijn Sammie patchbaar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te switchen tussen MM en MR heb je of een laptop óf een Cas interface nodig. Er wordt genoeg over geschreven in een ander forum op dit board.

 

Zelf gebruik ik de Cas2 en kan binnen een paar minuten de interface omprogrammeren. Succes

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi , ik heb geprobeerd via de laptop met de omgeschrven manier maar Win XP kon geen goede drivers vinden ( ook de drivers die ik gedownload heb ook niet goed ), heb iemand nog advies ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lang niet alle laptops herkenen de module

heb het zelf ook geprobeert met 2 laptops

maar alle 2 helemaal niks

er was nog wel een tip als je pin 57

uit je pcmcia knipte dat het dan wel MISCHIEN werkte

maar daar ben ik niet aan begonen

 

maar kan je eigenlijks met je laptop

wel een mm naar een mr maken

wist wel dat je de mr er mee kon updaten

volgens mij wil dat niet eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag heb ik de MM omgezet naar MR via de Cas Interface 1, alles ging perfect maar toen ik de MR ( was MM ) in mijn Samsung steek dan herkent de tuner hem niet ( not installed ), de cam in, uit gehaald, de tuner uit en weer aan helpt niet, hebben juliie enig idee ? ik heb de .bin file 1.07 gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook last van, en toen ging bij mij de telefoon nam op heb zo'n 5 minnuten aan de telefoon gezeten en toen stond er ineens MR1.07.

 

Anders moet je ff 1.29 in de Samsung draaien, initialiseren en weer terug naar 1.18.

 

En als ie nou eenmaal is geinitialiseerd druk dan niet in het menutje van je MR op 'Set default key' anders kun je weer opnieuw gaan beginnen.

 

Succ6

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke cas interface heb je

de eerste met zo,n lose kaart die in de module moet

of cas interface + met een pcmcia adapter er bij

want met de eerste wil het niet met de samsung

de samsung geeft niet constante stroom door aan de module

waardoor het fout gaat met het programmeren

en anders ja op een free to air zender en even gedult

paar keer uit en in wil ook wel eens helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de eerste cas interface met een pc mcia module maar wel met de voeding uit de laptop via USB kabel, dus niet via de samsung.De tuner staat wel op VTV van hotbird, ga nog een keer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...