Ga naar inhoud


Verschillende zenders kijken (twee TVs dus)


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Nu mijn ouders bij mij thuis de Topfield 4000 PVR in actie hebben gezien, willen ze ook wel (net als ik afgelopen dinsdag) de antenne bij het oud ijzer kiepen (afgezien van het UHF wasrek voor belgie) en het digitale tijdperk ingesleurd worden.

 

Alleen zijn ze wat veeleisender, want pa wil altijd voetbal zien en ma wil altijd naar actualiteiten kijken. Dus staan er twee TVs in de huiskamer.

 

Ik dacht eerst dat het vlaggeschip van Topfield, de 5000, dat wel kon, maar als ik het zo bekijk kijken ook op de 5000 alle aangesloten TVs naar dezelfde zender.

 

Wat is nu _de_ oplossing om op beide TVs naar verschillende zenders te kijken, en ook nog over een PVR te beschikken, met minimale kosten natuurlijk.

 

Ik dacht aan een Twin LNR, een Topfield 4000 PVR met een MR (da's wat ik heb) en een tweede tuner daaraan doorlussen (want opnemen+2x kijken hoeft nou ook weer niet). Ellende is dat je dan ook een tweede CI kaartje nodig hebt (nog een MR), want pa&ma kijken vooral naar NL zenders. En wat is dan een goede (lees: goedkoop en simpel) tweede tuner?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry , dat bedoelde ik ook.

 

Ik zag zelfs dat iemand nog een aston simba te koop heeft voor 44 euro. Het zal een mooi apparaat voor ze zijn. Ik heb zelf ook zo ontvanger aangeschaft voor me ouders omdat het een lekker simpelle ontvanger is.

 

Dan gebruiking ze voor de andere tv de topfield waar mee ze ook kunne openeme. Maar weet je zeker dat je dat wilt ? Waneer ze ergens niet mee uitkomen met die ontvanger dan staan ze als eerste voor jou deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het voor je ouders lekker makkelijk (en zo goedkoop mogelijk) wilt maken zou ik gaan voor 2 dezelfde ontvangers.

 

Bijv een xtreme STR en xtreme PVR. (of @sat, digix enz)

Ze hebben dan twee ontvangers die qua bediening hetzelfde zijn. (1 met PVR functionaliteit)

Je zou dan ook kunnen volstaan met 1 officiele seca II kaart en bijv 1 fun card (of MR in de ucas (laten) zetten)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ze hebben dan twee ontvangers die qua bediening hetzelfde zijn.

 

Dat is voor mij dus de reden om twee totaal verschillende ontvangers te pakken.

Omdat ze qua bediening het zelfde zijn en (zoals ik begrepen had) in de zelfde kamer staan.

zet je de ene via de afstands bediening op b.v Ned1 gaat de andere mee.

niet echt praktisch lijkt me.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

je kan ook nog even w8ten en hopen dat pace het met de s/w op een rijtje krijgt dan kunnen ze daarna de puma met pvr lanceren.

 

regards bommeltje

[color:"bleu"]to do is to be,to be is to do,dobedobedoo[/color]

[color:"red"]triple dragon incl skyworld[/color]

smart msp 01/dreambox7000s/manhattan550 blindsearch/dreambox 500c/dreambox 7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...