Ga naar inhoud


Radio 1 - 5 NL


Gast

Aanbevolen berichten

Radio 1 - 5<P>Waarom zenden deze zenders eigenlijk gecodeerd uit. Dit begrijp ik nu werkelijk niet.<P>Is dit weer eens een C+ truuk..?<BR>Opheldering...????<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, het is echt BELACHELIJK dat de publieke radiozenders gecodeerd zijn, omdat je ze namelijk wel overal ter wereld via internet kunt beluisteren....<P>Dus het verhaal over het afschermen van auteursrechten, gaat hierbij NIET op!!<P>Ofwel: snel eraf, die codering van Radio 1 t/m 5!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk geen probleem, maar ik luister soms wel eens naar Radio 2, zo overdag in mijn bureau. Dus wil ik daarvoor nog een 2de ontvanger aanschaffen. Het liefste een free-to-air doos. Die zijn veel goedkoper dan die bakken met een CI....!<BR>Daarom irreteerd mij dat weer eens mateloos dat de Nederlandse publieke radiozenders gecodeerd uitzenden ofschoon iedereen hiervoor kijk en luistergeld voor MOET betalen. Ik baal hier dus zwaar van....!<BR>Voor de TV programma´s kan ik hier nog wel enigszins begrip opbrengen.<BR>Dus wil je alleen maar NL radio luisteren, moet je weer bij onze vrienden van Canal+ aankloppen, die er weer vrolijk aan mee verdienen. mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Bigfoot, die AM tijden waren 20 jaar geleden nog leuk. OK, ik kan s´avonds de 747 en 1008 kHZ zenders wel ontvangen, maar wie luistert daar nou nog naar...? Bandbreedte zeggen en schrijven 4,5 kHz in het jaar 2001 Terwijl je het zo met een plankje van de satelliet kan halen in CD kwaliteit. Nou ja, wat heet CD kwaliteit.... Sinds die zenders een ontzettende dosis compressie er over heen donderen is er van CD kwaliteit zowiezo geen sprake meer.<BR>Maar dat is een ander onderwerp.<BR>Kunnen we Canal+ niet op het idee helpen de Hilversumse AM zenders te verplichten te gaan coderen, omdat ze vooral s´avonds veel te ver over de NL grens heen blerren...? Dit is toch oneerlijke concurrentie t.o.v. Canal+, die ze tegen een (voor mij onbegrijpelijke bijdrage) aanbieden....?<BR>Kan Canal + nog weer de NL vrachtwagenchauffeurs afpersen.<P>Hihi.... mad.gif" border="0mad.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

SVETIC<BR>De reden van coderen is gelegen in het feit dat deze zenders meeliften op de c+ transponders,als ze zonder codedering zouden zijn moet de NOB een transponder huren, dit is dus goedkoper.<BR>Radio 2 is via de ether goed in stereo te ontvangen op 92.6 mhz,zenden met een zendertje van ruim 1000 KW, lijkt me wel voldoende om op de meeste portable's te ontvangen,en is goedkoper dan een sat-receiver<BR>En ze gebruiken geen speech compresor zoals RADIO 3 en 538 laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet helemaal door wat dit onder "nieuws & informatie" doet rolleyes.gif" border="0 <P>Sjaakk heeft volgens mij gelijk, er is immers niets anders aan de hand dan wat er met Nederland 1,2 en 3 gebeurt.<P>C+ koopt de pakketjes in en gooit ze via hun<BR>eigen pakket mee de lucht in.<P>Dat onze overheid wellicht beter voor een andere oplossing zouden mogen kiezen is een hele andere discussie. Wellicht zijn er tegenwoordig goedkopere alternatieven dan de destijd met C+ afgesloten cont®acten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...