Ga naar inhoud


Samba installatie probleem


Gast henderikus

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd SAMBA te installeren op de door Sjerom aangegeven manier.

Ik heb samba.tar.gz naar de dir /var/tmp gekopieerd met een FTP programma.

Daarna heb ik met telnet de volgende commando's uitgevoerd:

cd /var

gzip -dc /var/tmp/samba.tar.gz | tar xf -

Als ik enter geef voor de laatste commandoregel blijft het een tijdje stil waarna de mededeling verschijnt

"short write".

Als ik daarna op de door Sjerom aangegeven manier kijk of Samba is geinstalleerd en of het gestart kan worden zie ik niets gebeuren, ik denk dus dat het niet is geinstalleerd.

Het vreemde is dat wel in de dir /var/bin SMBD staat.

Ik kan ook een mapping aanmaken en op de HD van de DB kijken.

 

Ik heb de volgende vragen:

1. Is Samba toch geinstalleerd omdat ik op de HD van de DB kan kijken.

2. Wat houdt de mededeling "Short Write" in en komt deze van Linux of van telnet.

3. Is het enige doel van Samba (voor de DB) om van uit Windows de HD van de DB te kunnen benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke image draai je ? de image van Ronaldd bijvoorbeeld kan via het emu-menu (extra setup) de samba-software rechtstreeks van het internet trekken en vervolgens installeren. jij hoeft vervolgens alleen maar een reboot te geven en een netwerkshare op je pc naar je db aan te maken. dit werkt perfect op de Ronaldd-image (de laatste, officiële). Weet niet of het bij bijv. ruDream ook zo gaat, vandaar de vraag.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Peter Pan.

 

De manier die jij aangeeft begrijp ik niet zo goed maar dat ligt aan mij want ik ben er pas mee bezig.

Ik zal het in ieder geval eens goed tot me laten doordringen en dan proberen of het bij Peter Pan ook lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken de image niet, maar ik weet wel dat sommige images (laatste Ronaldd, Jirkas) een software installer on-board hebben waarmee je heel makkelijk plugin e.d kunt installeren. die trek je firmware zo van het internet af, installeerd hem en klaar. zo heb ik hier draaien met Ronaldd, incl. samba.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet, maar ik ben pas begonnen met het apparaat en wil zeker zijn dat ik alles goed doe vandaar dat ik er pas een nieuwe image in flash als ik zeker weet dat ik het goed doe (en goed begrijp).

De img die ik er in heb zitten is van december 2003 en mogelijk ligt het daar aan.

Ik laat samba voorlopig even voor wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...