Ga naar inhoud


Ronald emu: emu_rel107_4_040222a.zip


Ronaldd

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe image is klaar. Hij is op basis van rel107_4. Hij is te vinden op de images pagina. Ik raad iedereen aan de zipfile te downloaden omdat host.sk niet de meest stabiele servers heeft, dan krijg je iig een error met uitpakken van zipfile als hij niet compleet is. In de zipfile zit een .bin, dat is de image alleen met extension .bin.

Mensen die direct downloaden via dreambox gebruiken de .bin file, als deze half overkomt dan wordt er niet geflashed.

 

Nieuw in deze image:

 

- Timeshift nu mogelijk met gbox1_cs als men gbox1 plaatst in /var/bin

- Cardsharing zou nu ook premiere aan moeten kunnen incl. timeshift als men gbox1_cs gebruikt (dus niet met scam_cs)

- Engelse tuxtxt in image, met dank aan Rick Hunter en Sunny Highway voor vertaling.

- Emu menu nu direct onde blauwe knop en volledig vernaderd.

- gotoxx fix van xphille erin. Hierdoor zou het probleem wat ze hebben in southern hemisphere hebben over moeten zijn.

- Sommige services (samba, crond, dhcp, cs_srv) kunnen vanuit emu menu gestart/gestopt worden (dynamish)

- up2date enigma

- Subtiler plugin moet nu werken.

- en meer wat ik al weer vergeten ben.

 

Gbox1 zit niet in de image omdat de maker van gbox1 deze beta niet in images wil zien. Toch raad ik iedereen aan gbox1 te plaatsen in /var/bin. gbox1_cs is een combinatie van emu gbox1 en mijn CS-protocol. Als men deze gebruikt dan is gbox NIET AU, ik heb er bewust voor gekozen dat gedeelte later te implementeren. Eerst kijken of het zoals het nu is bug vrij is. Wil je gbox1 AU hebben, kies dan alleen gbox1.

 

Mensen die een nederlandse tuxtxt willen kunnen deze er via de software installer inzetten.

 

In de a versie werkt radegast en scam_cs nu.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik snap niet precies wat je bedoeld?

 

De echte gbox1 daemon draait als je gbox1_cs opstart. Alleen werkt de gbox1 daemon anders in deze image. Gbox1 zal niet meer zelf de demuxer devices lezen, maar laat dat over aan mijn camd process. Dit camd proces kan dus naar de lokale gbox1 daemon connect en naar een CS-Server die mijn protocol ondesteund.

 

Het voordeel hiervan is dat er (buiten enigma om) maar 1 proces de demuxer devices gebruikt waardoor de kans dat ze overbelast raken kleiner is.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald grabber.o om screenshots op de web pagina tezien Kan je die in pluging download lijst zetten is me onduidelijk hoe je dat moet instaleren vooral de ondergestreepte gedeelte als je tijd daarvoor heb ik snap dat je druk ben

 

Installation von grabber.o

Wenn man Screenshots über das Webinterface machen möchte, dann benötigt die Box das Modul "grabber.o". Das Modul ist jeodch nicht von DMM und da die Linzenz unklar ist, ist es nicht Teil des offiziellen Images. Wer im Besitz einer (legalen) Kopie von dem Modul ist, kann es wie folgt installieren:

 

Die Datei grabber.o via FTP nach /var in die Box kopieren

 

über telnet (Nutzername: root, PW: dreambox) in die Box gehen

 

cd /var/etc

 

vi init

-----------------------------------------------------------

<Insert> bzw. <Einfg> Taste drücken, in der Statuszeile sollte "--- Insert ---" stehen dit is me onduidelijk

-----------------------------------------------------------

Falls die Datei noch nicht existiert, die Datei mit folgendem Inhalt erstellen:

code:

1:

2:

3:

 

#!/bin/sh

insmod /var/grabber.o

 

 

 

 

Falls die Datei bereits existiert, die Zeile "insmod /var/grabber.o" anhängen

 

Mit <ESC>:w <ESC>:q den Editor beenden

 

Mit "chmod 755 init" die Datei ausführbar machen

 

mit "exit" den telnet beenden

 

Jetzt die Box neu starten

vriendelijke groeten bbbb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super Ronald, Deze image werkt goed. Heb momenteel

G-Box1_cs lopen en deze werkt perfect.

Is deze G-Box1_cs ook geschikt voor PW kaarten en laat deze ook de updates door?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ronald, ik neem aan dat een flash erase niet nodig is als je van emu_rel107_4_test_040216 komt?

 

Doe maar wel. Ik kreeg n.l. hier de gbox_1 anders niet meer aan de praat. Verder merkte ik dat er in de AV mode nu ook iets aan de webserver gerommeld kan worden. Hier kon je n.l. een poort nummer ingeven. (Poort 80 is standaard). Dit was in de testversie niet aanwezig.

 

Groeten,

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...