Ga naar inhoud


HULP GEZOCHT BIJ DE SAMMY 9500 EM VIA


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar de complete hulp bij het patchen van de Samsung 9500 EM VIA. Er kunnen geen kaarten in de Sammy, want de slot waar de kaarten in kunnen ontbreekt. Ik wil dat de Sammy alle coderingen kan begrijpen, wie kan mij A.U.B. helpen, Een goede beginners uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Dextor

 

ik snap niet over welke samsung receiver je nu eigenlijk spreekt. Als je het over de DSR9500 hebt, dan moet je daar in ieder geval 2 interne sloten in aantreffen en er zijn twee ci sloten (zie ook hier).

 

Op de bovenstaande site kun je ook nagenoeg alle informatie terugvinden over de DSR9500.

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuner is een

DSR 9500EMVIA : 2 Smart Card Readers for Viaccess Embedded

 

m.i. zou je juist bij deze wel de emu 3.2 moeten kunnen laden. Want in een embedded slot moet vervolgens een "lege" kaart om de emu te starten. De CI-sloten zijn ongebruikt.

Tja dat ze er dan zelfs niet in zitten is daarom mogelijk niet erg.

Eea mits de bootloader 5.01 is. En daar zou je even antwoord op moeten geven.

Anders moet je met Jtag bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt hier door het tocpic starter gewoon een foutje gemaakt in de omschrijving, heeft ie niet gewoon een dsr9500 CI en wil ie er iets van een emu opzetten, indit geval natuurlijk onmogelijk, verder als het wel een EM Via is dan zou ie ofwel de 2 sloten moeten hebben, of die zijn er op een rare manier uitgeprutst....

Maarja dan nog uiteidelijk denk ik dat het niet veel uitmaakt welk van deze 2 hij heeft, het zit namelijk zo dat je de emu software en de andere versie's die zijn geschreven voor de dsr9500 via ci, niet zomaar op een ci of een em via kan zetten, gewoon simpel weg omdat de hardware verschilt, en als je de software/firmware er al in krijgt zal bij het starten van de sam de eerste fouten verschijnen, hij kan de ci sloten niet vinden, resultaat een vastloper!!!!!Om maar een klein dingetje als voorbeeld te noemen...

Tja nu met een jtag opnieuw de goeie originele oude software er proberen op te krijgen, wat ten eerste al lastig gaat doordat de sam vast is gelopen, en ten tweede zou je dus ergens een originele bootloader inclusief software, dus gewoon de complete flash dump van een andere exact de zelfde machine moeten hebben!!!

Wat ik dus wil zeggen, als je geen 9500 VIA CI hebt dan kan je maar beter niet gaan stoeien met je software...

Het zal em eerder slecht dan goed doen!!!

Naja als je eenwaaghals bent kan het natruulijk wel en dan moet je van te voren gewoon een mooie flash dump maken van je ontvanger, dan heb je nog een aardige kans dat ie weer op gang te krijgen is!!!!

 

Greetz

Digi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua BACKUP ben ik het wel met je eens, maar.

Met JTAG programmeer je een in feite "eprom" en hoeft niet eerst de Sammy gestart te zijn. Je doet dit op een laag nivo (" hardware" ) en niet zoals bij firmware update dmv de loader.

Beide processen zijn echter altijd herhaalbaar, ook al gaat het halverwege fout vanwege een spanningsuitval oid.

 

Met JTAG kun je m.i. ook een backup van de loader maken, je moet alleen weten welke adressen geldig zijn. M.i. kan dat niet veel afwijken.

 

Het beste zou in dit geval zijn of de componenten op beide printplaten te vergelijken. Ik verwacht daarbij alleen maar dat de CI-connector missen.

 

Wordt hopelijk vervolgt, want dit vindt ik een leuk onderwerpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo,

 

Toch nog een kleine opmerking van mijn kant, wat je zegt over het programeren van een eeprom op laag nivo enzo ben ik het helemaal mee eens, echter hebben we het hier niet over alleen een simpele eeprom, maar over een processor/geheugen combi die eerst doormiddel van een stuk software moet worden opgestart,(nu heb je wel gelijk dat niet de hele sam moet worden gestart, maar de STI5512 moet minimaal worden geinitialiseerd!!!) dis namelijk waar het meestal fout gaat met het patchen, de proc wil niet starten met de software en je krijgt dan meldingen dat ie niet wil connecten enzo.... das ook de rede dat het weldegelijk fout gaat met de jtag patch als je tijdens het patchen een spanningsdip enof uitval krijgt, wat er dan in feite gebreurt is dat ie niet meer wil initialiseren en de software om te patchen zal vervolgens weer niet opstarten, heb dit namelijk zelf al is zien gebeuren bij een vriend waar we aan zijn sam bezig waren... die wilde vervolgens helemaal nix meer....

Die STI5512 processor waar we hier over spreken is namelijk best nogal een stukje geavanceerde technologie, en ook erg kwetsbaar ook, maar dat even terzijde....

Trouwens moet de sam ook worden herstart voor de patch bij het opstarten van de patch software, als de sam is vast gelopen kan het voorkomen dat ie al vast staat voordat ie de proc wil initialiseren, als dit gebeurt is het infeite einde machine... Wil je proc nog starten is er geen probleem en kan je met de jtag lekker aan de slag...

Wat betreft dat start adressen voor een dump inclusief loader kan je iniedergeval gebruiken; 7FE00000

deze zal ook werken; 7FFFFFC0, maar persoonlijk gebruik ik altijd de eerste bij het maken van een dump....

En tot slot wat betreft de hardware, de verschillen zijn klein in uiterlijk, maar erg groot qua inpact, heb al is de verschillen gezocht tussen HW 502 en 504 voor de via ci, in eerste instantie op het oog niks te zien, vervolgens printsporen met loop gecontorleerd, en hier kwamen al wat wijzigingen naar boven, dan een beetje scopen en kijken waar de wijzigingen voor dienen,. dan wordt je helemaal gek, ze hebben namelijk het complete circuit van de STI5512 omgegooit... Ook hebben ze alles met betrekking tot de DCU omgegooit...en tot slot hebben ze een ander type chip vor het flash memory gebruikt, wat verder nix aan de werking veranderd ten opzichte van de ander(neem ik aan, aangezien de chips praktisch duplicaten zijn alleen van een ander merk!!)....

En wat betreft de verschillen van een DSR9500 VIA CI HW 504 en een EM VIA HW504 zullen inderdaad niet veel meer zijn dan alleen het ontbreken van de CI connector alleen denk ik eerlijk gezegt dat ze toch een compleet andere layout hebben gebruikt voor deze sam (oftewijl er zal dan dus ook geen HW504 bestaan, ofwel een 504 maar dan ineen hele andere uitvoering!!), dit is namelijk ook het geval bij de 9500 CI, de hardware komt voor geen meter overeen met de VIA CI!!!

Nou weer ff goenoeg voor vandaag....

 

Greetaz

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...