Ga naar inhoud


SS2 videoopnames


freeck

Aanbevolen berichten

Wat is het beste programma om mpeg-files te branden op een DVD?

Als ik de files rechtstreeks brand op een data-CD of een data-DVD dan kan ik ze met mijn DVD-speler afspelen. Ik ben trouwens niet echt onder de indruk van de gemiddelde beeldkwaliteit van satellietontvangst; mijn kabel geeft een scherper beeld dan de DVD die ik afspeel.....

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het ligt meer aan je skystar software dat de kwaliteit van je opnames niet denderend zijn.Ik heb een Pinnacle kaart en daarmee kan ik in DVD kwaliteit opnemen, betere kwaliteit als de DVD's die in de winkels liggen want je kunt op verschillende DVD standaarden opnemen zoals 8,4,2 en 1 uur maximaal op een DVD schijf van 4.7 Gig. De DVD's die in de winkels liggen zijn opgenomen in standaard kwaliteit ( 2 uur,meerdere lagen ) en als je in High Quality standaard opneemt dan past er 1 uur op een DVD schijf, deze functie kan de Pinnacle software wel aan.

Skystar daarentegen kan alleen in mpeg2 opnemen en je kunt de kwaliteit dus niet instellen.Vraag me niet in welke formaat het is want ik vind de opnames van de software van SS2 zelf niet zo goed. Skystar is wel goed in het lezen van de softcam keys maar in opnemen is die duidelijk slechter.

Het is beter een kaart met een goede software en een CI ingang voor bijv. de Magic module te hebben dan een skystar.Er komen ook kaarten uit met CI ingang en HDTV via de satelliet wat eigenlijk 2 keer scherper is dan een DVD, dat is de toekomst.Je kunt het ook aan de prijs zien dat de skystar eigenlijk een cheap product is.

 

 

Een goede software om DVD te branden is Sonic MyDVD.Die voegt zelf de .bup en .ifo files toe die noodzakelijk zijn anders kun je het niet branden en in je DVDspeler bekijken.Zonder de .ifo en . bup files kun je het wel als data branden maar dat kun je weer niet afspelen in je DVD speler.

 

Nog een ding....De beeldkwaliteit van de satkaart komt niet tot zijn uiterste best wanneer je het op de PC afspeelt, als je het op DVD brandt en op de DVD speler afspeelt via de TV dan heb je betere beeld.. wat je dus op je beeldscherm van je PC ziet is eigenlijk niet beter dan wanneer je het via de Tv zou bekijken met dezelfde satkaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal waar.

De SR van de stream is bepalend voor de kwaliteit van het beeld en word niet bewerkt maar rechtstreeks gedump, als file?

Hier opnames met SS2 gewoon toppie en stabiel.

 

Rebel

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou het moeten vergelijken met een Pinnacle kaart,dan weet je waar ik t over heb.Ik heb zelf de ProgDVB software vergeleken met mijn Pinnacle software, en er zit duidelijk kwaliteitsverschil in.Als je de Pinnacle softeware niet kent dan lijkt de SS2 software wel goed maar als je het met iets beters hebt vergeleken dan zie je het verschil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In beide antwoorden staan wel een paar waarheden maar het verhaal lijkt me niet compleet:

 

De mpeg2 stream zou ongewijzigd op een file worden opgeslagen...dus de kaart zou op zich geen invloed mogen hebben...nietwaar? Ook Euro1080 geeft een uitstekend beeld.

 

Hoe vergelijk je de beeldkwaliteit? Ik zelf neem bv het Journaal op en vergelijk het beeld 1 op 1 met het wat ik op de kabel ontvang:

1: kabel geeft meer resoluitie

2: het kontrast is beter

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mpeg2 stream wordt ongewijzigd opgeslagen. De kaart heeft geen invloed, wel natuurlijk de videokaart van je computer.

Wat bepalend is met o.a. welke resolutie en bitrate een kanaal uitzend. En dat heeft weer te maken met het aantal kanalen wat in een transponder geduwd wordt.

resolutie 720 x 576 en bitrate 1875 kb/s zou het moeten zijn, maar bv het journaal uitgezonden door kanaal+ wordt maar in een resolutie van pakweg 1000kb/s uitgezonden.

Vooral de filmkanalen op hispa (taq) en kiosque op sirius, zenden taq op de helft en kiosque op ongeveer een derde van de resolutie en bitrate uit. Vooral kiosque geeft daardoor een slecht beeld.

TV1000 en ticket op viasat zenden op 720x576 en 1875 uit en dat zie je gelijk.

Dus op de satteliet zijn er die in een hele goede kwaliteit (Euro1080, zdf) uitzenden maar ook heel slecht (bv. L1,Maharaji).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reclame opgenomen met Pinnacle en delfde reclame later weer opgenomen met SS2 software.Ik heb ook een kanaal wat zeer goede beeldkwaliteit had opgenomen met pinnacle en vergeleken met skystar software opname....er was wel verschil.....met Pinnacle had ik met hoge bitrate 9,5 MB per seconde opgenomen (dat is de best mogelijke opname kwaliteit) en dat kan de SS2 software helemaal niet aan.Dus er zit wel degelijk een verschil.De opname functie van de SS2 is heel beknopt.

 

Het beeld van de kabel kan eigenlijk nooit zo goed zijn als die van de satkaart...ik ontvang geen enkele kabel kanaal in DVD kwaliteit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de gegevens op internet kun je met SS2 HDTV ontvangen...is dat met software update of niet?

 

Heb net uitgeprobeerd om HDTV te ontvangen en het is gelukt met Pinnacle met SS2 ook of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, allemaal lief bedoeld die antwoorden maar ik zou de technische onderbouwing zien.....een paar opmerkingen vooraf:

het is onzin om te stellen dat DVD beter is dan directe ontvangst via een antenne of via de kabel. De bandbreedte van de kabel en via de antenne is hoger dan DVD. Maw of je hebt een slechte kabel of een slechte antenneaansluiting of een slechte ontvangst.

 

Ik denk dat ik een deel van het probleem heb gevonden: de CANAL+ kanalen worden gecodeerd. Toevallig keek ik vandaag naar ZDF en NED 2 waarop dezelfde beelden werden uitgezonden van schaatsen. Beeld van ZDF was duidelijk beter!!! De bitrate was in beide gevallen hetzelfde. Formaat van NED2 was 704*576 , ZDF 720*576.

 

Oorzaak: of de decoder van YANKSE icm PROGDVR is slecht of CANAL+ zendt het beeld met mindere kwaliteit uit?

 

Wie het weet mag het zeggen; maar echt enthousiast ben ik nog niet...

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan ben ik daar niet blij mee en bevestigt alleen maar de stelling dat CanalDigitaal met een beperkte kwaliteit uitzendt....Maw de antenne of kabel zenden met een hogere resolutie uit en wat mij betreft is satellietontvangst geen beter alternatief.

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...