Ga naar inhoud


Ronald 2812 + 02xx images in multi-img omgeving


T_I

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vandaag ben ik terug gegaan naar de 1228 image van ronald vanwege de problemen die ik had in combinatie met de bbc. Nu wil ik echter wel de 0222a image inde multi image omgeving gebruiken, maar om een of andere vage reden wil ie niet netjes werken.

 

Op dit moment kan ik geen instellingen anders dan zenders opslaan (dus niet van emu wisselen e.d.). Tevens kan ik nu ook alleen FTA zenders kijken. De aanwezige kaart of softcam codes worden niet gezien. Tevens is de hardeschijf met deze setup niet te zien.

 

Zodra ik echter switch naar de 0216 image dan kan ik de hardeschijf wel benaderen (maar slaat het afspelen na 15 sec. af) en kan ie een aantal codes wel aan. (maar niet de aanwezige kaart) Ook in dit geval is het opslaan van emu settings niet. (dus ik vermoed dat het verschil te maken heeft met de verschillen in de default scam_cs)

 

Hebben anderen dit ook?

 

Vandaag is de DB via serieel van de 1228 image voorzien, gevolgd door een flash erase. (via internet downgraden naar dit image resulteerde in een vastloper bij de boot)

 

Jan

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil de 22a versie ook gebruiken op een multi-image

bij mij geeft hij aan dat de /var vol is..

deze heb ik proberen om te leiden ( zie forum ronald image X22a)

heb het alleen nog niet voor mekaar gekregen . om /var naar de /var op de usb stick te laten kijken (uiteraard weer een simpel telnet commando, maar het is pas simpel das iemand dit uit de doeken doet.

 

Helaas wil ik nog geen water bij de wijn doen en dit image als hoofd-image gebruiken..

ps de voorbeelden i.v.m. mounten hebben bij mij nog niet gewerkt ..

Ps dat emu wisselen ik kan wisselen, maar hij onthoudt het niet ( als je dat bedoeld ik kan niet wisselen, heb ik dat dus ook ..) laat staan via de download extra emu's downloaden ...

 

de oplossing is een /var op de usb stick aanmaken en /var van ronals image omleiden... maar wat is het telnet commando ?

 

mvg Lionamn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 0222a ook een tijdje (1 week) als hoofd image gehad en zelfs toen waren er /var problemen.

 

De /var in de multiboot omgeving is eigenlijk je HD, dus als er te weinig ruimte is dan vermoed ik eerder dat ie niet tegen grote /var directories kan. (maar met de flash als /var heeft ie ook problemen, dus...)

 

Kan je met deze setup files afspelen? De opgenomen files op de eigen HD danwel iets via nfs? De NTSC -> PAL omzetting vind ik wel prettig van de 0222A image (laat staan het fatsoenlijk weergeven van films die niet de volledige resolutie gebruiken)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

De /var is in mijn geval de usb stick..

dit heb ik bewust gedaan om spinnen van HD te voorkomen.

 

ps files afspelen van je HDD kan geloof ik met elke image

teminste ik heb nog niet gehad dat ik dat niet kon.

zelfs mpg files vanaf het internet gehaald, heb ik in de dreambox kunnen afspelen.

 

Ik heb nu 4 image's draaien op de usb waarvan 2x Peter pan 1X Rudream en 1x SF image als hoofdimage gebruik ik een image van ronald 1.6.5 waarin je in de map image_root je image's kunt zetten en deze dan automatisch als multiboot image gebruikt kan worden ./

 

Het image x22a van Ronald ziet er toppie uit, alleen ik kan hem nu nog niet draaien i.v.m. /var ruimtegebrek //

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afspelen van files lukt inderdaad met bijna alle images. Alleen met de 0222a in de multiboot omgeving van de 1228 image van ronald wil niet (de 0216 testimage wil wel, maar heeft weer geen ntsc -> pal omzetting). Hij slaat hier muurvast op de file selectie. Wierd.

 

Als hoofdimage draaien heb ik net een week geprobeert en dan kan ie wel bij de files, maar dan heb ik de BBC niet. (en die vin ik toch wel belangrijker)

 

Als ik in de multi omgeving de 0222a heb draaien en dan naar filemode switch, dan slaat de enigma op hol hier. (verstookt dan 60-75% van de cpu en doet niets nuttigs)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou één troost, ik las dat hij "binnenkort" weer een nieuw image uitbrengt wie weet lukt het daarmee wel ..

 

en ik wacht nog op antwoordt i.v.m. dat omleiding van /var naar een /var op de usb stick..

 

heb al diverse commando's gegeven via telnet maar krijg telkens foutmelding//

Op sjerom staat er ook het een en ander maar helaas het werkt niet (kan me niet voorstellen dat ik(we) een van de weinigen zijn die met dit probleem zitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via telnet inlogt, dan kan je het installeren van de software ook handmatig doen.

 

Selecteer via de menu's wat je wil installeren en laat 'm downloaden. Wacht totdat je de keuze voor de install of cancel krijgt en geen dan, vanuit / / het commando

 

tar xvzf /var/tmp/TempDirForInstaller/tmp.tgz

 

Dan installeert ie toch de software. Werkt in elk geval voor gbox1. :-)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als je vanuit telnet sessie de plugin actieveerd, dan heb je geen /var ruimtegebrek ??

 

ps hij download wel de plugin cq emu maar uitpakken i.v.m. /var ruimtegebrek wil dus niet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dus als je vanuit telnet sessie de plugin actieveerd, dan heb je geen /var ruimtegebrek ??


De plugin activeert ie bij een reboot.

Citaat:
ps hij download wel de plugin cq emu maar uitpakken i.v.m. /var ruimtegebrek wil dus niet ...


Klopt, dat gaat fout omdat ie een df -k | grep var doet. Aangezien die niet gemount is in een multi omgeving gaat dat fout.

Je moet het package downloaden en vlak voor je 'm zou installeren (groene knop) moet je 'm via het commando uitpakken.

BTW zojuist ontdekt dat ik de 0222a wel files kan laten afspelen. Dat moet ik dan wel via de webinterface doen. (initieel) Nadat ie is begonnen met afspelen van een file kan je normaal zoeken en selecteren.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...