Ga naar inhoud


Films van PC naar Dreambox overzetten


Bigfoot

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik films die ik op de PC heb het beste op de harde schijf van de Dreambox plaatsen zodat ik ze vanaf daar op de DB speel?

 

Ze zijn nu in MPEG2 formaat (.m2p) opgeslagen. Hoe zet ik ze om naar een .TS bestand?

 

Nog een andere vraag, de film wordt opgeslitst in brokken van max. 1 Gigabyte. Hoe kan ik de brokken in 1 keer afspelen? (ik gebruik nu de windows mediaplayer, dat werkt wel, maar je moet dan steeds laden)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bestand hernoemen naar mpeg en dan op een willekeurige plek op je hdd zetten of een map aanmaken en dan in de bestands modus de film aanklikken en spelen maar.

Als je in de bestand modus bent waar de film is en je hebt een film uit b.v 4 stukken dan druk je op de dreamknop en maak je een playlist van de 4 delen en dan speelt die ze achter elkaar af.

 

Met een FTP proggie zet je de bestanden op de box.

De playlist roep je op met de gele knop dacht ik.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik heb het geprobeerd met een klein filmpje wat ik met behulp van procoder software van avi (DV video) naar MPEG2 heb geconverteerd; dit is een .m2p file . Ik rename deze op de Dreambox naar .mpg en hij speelt hem goed af tot hij bevriest halverwege.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee op de PC doet hij het prima. De DB is van de laatste serie, en ook een opgenomen uitzending van een uur speelde prima.

 

Misschien ligt het aan het formaat, .m2p, is iets anders dan standaard mpeg geloof ik. Ook niet alle PC software proggies spelen dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TMPGenc gebruikte ik vroeger ook voor mijn zelf opgenomen films, maar ik vind de kwaliteit onvoldoende. Procoder is veel beter, alleen het uiteindelijke formaat is wat minder compatibel. Al kan ik het wel gewoon met Ulead DVD Moviefactory inlezen om er een DVD van te maken. Maar ik wil het ook graag op de Dreambox hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...