Ga naar inhoud


Wat zijn de voor delen van DRO & PLL C-band LNB


faxme

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af of DRO & PLL C-band LNB nou beter zijn dan gewone LNB'S.

 

Ik weet ook dat ze gebruikt zijn voor data 2 way internettenl. Ik las ook ergens dat ze stabiel zijn voor video ontvangst.

Kan je dan ook veel meer ontvangen dan met traditionele 15k C-BAND LNB.

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit me dat ook al een jaar af te vragen faxme, de freaks vinden de stabiliteit van een lnb belangrijker dan het ruisgetal. Ik heb echter nog van iemand gehoord dat ie met een stabielere lnb een signaal blokvrij ontvangt terwijl dat met een minder stabiele lnb niet mogelijk was.

 

Volgens mij kan de stabiliteit op zich niet van invloed zijn, mits het binnen de perken blijft, de ontvanger vangt het signaal toch wel binnen een paar MHz afstand.

 

Wat wel het geval zou kunnen zijn is dat bij stabielere lnb's veel meer aandacht wordt geschonken aan goede componenten in de oscillator die het signaal naar de IF mengt. De oscillator is de bron van faseruis in een lnb, en de faseruis beïnvloed de detecteerbaarheid van het signaal door de qspk demodulator in de ontvanger.

 

Ik heb e.e.a. ook eens voorgelegd aan een collega van de schrijver van het door jou aangehaalde artikel, zie het volgende topic .

 

Ik zou graag eens een test uitvoeren met een stabielere LNB, het probleem is dat die zo verschrikkelijk veel kosten, in orde van grootte honderden Euro's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...