Ga naar inhoud


Wat zal fvde doen aan prive ftp servers?


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<BR>nu meer en meer site's down gaan frown.gif" border="0 ,heb ik van goed ingelichte bronnen vernomen dat er al veel zijn die een prive ftp server bij hun thuis draaien.Zoals vroeger de bbs'en.Zij geven aan hun vrienden dan een login en pw,en die kunnen dan de gewraakte file's downloaden.Onder hen zijn er dan weer die een prive ftp server hebben en op zijn beurt de file's weer ter beschikking stellen van vrienden,en zo gaat het maar door.Voor de duidelijkheid ik draai geen ftp server,weet zelfs niet hoe het moet.Ik vraag me af hoe fvde deze vorm van doorgeving van file's zal tegenhouden laugh.gif" border="0 ?Volgens mij is een prive ftp server die thuis staat moeillijk op te sporen wink.gif" border="0 .Ook al omdat die niet 24h/24h online zijn.Ook al hebben ze per toeval één ontdekt,dan kunnen ze nog niet bewijzen voor welke doeleinden het gebruikt wordt smile.gif" border="0 .En als ze moeten inbreken,dan denk ik dat dit niet telt als wettig bewijsmateriaal smile.gif" border="0 .Ik denk dat we naar zoiets zullen gaan in de toekomst.Echter zullen er velen daardoor verstoken blijven van de juiste file's frown.gif" border="0 .<BR>Wat zijn jullie reactie's hierop?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel een paar servers draaien, geen probleem, maar als ze langs willen komen; even bellen van te voren want als ik niet thuis ben staan ze voor een dichte deur en als ik wel thuis ben, dan krijgen een kopje koffie met een koekje of al naar gelang er in huis is..............

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hier door C+ best wat aan te doen valt. Immers een priveserver zal altijd via een provider draaien en als die provider chantabel is door C+ dan zullen ze wellicht het ip-adres afsluiten.<P>De meeste providers verbieden overigens met de leveringsvoorwaarden het draaien van een server. Vaak wordt het oogluikend toegestaan.<P>Afwachten dus......<p>[ 03-08-2001: Message edited by: cyberrobbie ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zal de deur voor ze open doen. En eventueel koffie met een koekje of zelfs thee.<BR>Ik heb zelf ook een priv ftp draaien en werk inderdaad volgens dat principe.<BR>Ook mijn provider laat het oogluikend toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem van afsluiten van ip adressen is een probleem,omdat iedere keer (hier toch) je veranderd van ip adres als je herinlogt smile.gif" border="0.er zijn ook programatjes die een vast ip adres genereren,en dan kan je verschillende free accounts gebruiken om het hen nog zo moeillijk te maken laugh.je kan ook het zogezegd vast ip adres regelmatig veranderen.<BR>En als ze dan toch ééntje ontdekken,dan moeten ze nog kunnen bewijzen dat het voor illigale doeleinden wordt gebruikt,en dat kunnen ze enkel door:1 als ze een gebruikersnaam en login hebben,2of als ze thuis binnenvallen met een huiszoekingsbevel frown.gif" border="0.Er bestaat al zoveel software als je inval krijgt,je de harddisk binnen de 20 sec onbruikbaar kan maken.En als ze niks kunnen lezen kunnen ze ook niks doen.Vast staat dat ze zullen proberen,maar het zal lang beide kanten moeillijker worden.Wij om de filetjes te vinden en zij om ze te bestrijden. mad.gif" border="0tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat c+ er wat aan kan doen <BR>er bestaan zo veel proggies en andere dingen <BR>zoals freedrive, filetopia enz enz <P>Wat willen ze daar aan doen zeker heel internet gaan sluiten of iedereen opjagen <BR>dat is dweilen met de kraan open <P>En een provider laat zich niet zo snel onder druk zetten door iemand geloof mij nu maar <BR>een ip nummer zegt nog niks hoor <P>Eens komen ze er achter dat een web page sluiten het probleem niet oplost<BR>ftp is niet de oplossing doe dan zoiets als freedrive is voor iedereen toegankelijk <BR>en met pgp kom je een heel eind .<BR>en je kan nog veel verder gaan.......<P> <P><BR>Greetz <BR>skunk <BR> wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kunnen we niet dmv een filesharing systeem zoals de nu razendpopulaire "KaZaA" onze satfiles met elkaar delen? <BR>Het zou echt een makkie zijn.<BR>We spreeken gewoon met z'n allen af dat we een bepaalde naamgeving hanteren.<BR>2old

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat mag niet.Het beschikbaar maken van key's, file's die het mogelijk maken te kijken zonder (volledig) te betalen,mag niet.Ik had al dergelijks voorgesteld als ze dlmaster hadden gemaakt.Dan kwamen ze af dat het niet mag. blush.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@2Old4This, daar wordt al aan gewerkt.<BR>Sat4all is op dit moment in samenwerking met 666Software een programma aan het ontwikkelen wat je een soort satelliet napster zou kunnen noemen. Je kunt dus files op een eigen PC thuis neerzetten (privé FTP bijvoorbeeld) maar je kunt ook een anoniemere gratis provider gebruiken. Deze files kunnen dan zonder direct de locatie te verhullen met elkaar gedeeld worden zoals dat ook met napster werkt.<BR>Dit programma is al in de maak maar het gaat zeker nog enkele weken duren voordat de eerste public beta beschikbaar komt.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een hele andere methode om keys en andere leuke dingen te verspreiden. Maak een e-mail account aan bij hotmail of een andere webbased provider. Mail met dit e-mail adres bijv: freekeys@hotmail.com een bericht met een attachment (bijv. keys) naar ditzelfde mailadres. En geef aan iemand die je vetrouwd je inlognaam en wachtwoord, dan kan deze die e-mail met attachment zo ophalen. Wordt deze e-mail account agesloten, dan maak je binnen een minuut weer een nieuwe aan. Is geen beginnen aan voor Freek VDE. En Hotmail afsluiten, denk niet dat ze dat lukt!! En als je een account aanmaakt dan doe je dit gewoon met de adresgegevens van C+ wink.gif" border="0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...