Ga naar inhoud


CAS2 met Matrix module


Aanbevolen berichten

Ik krijg de melding "Device not connected 1FFFFFFFFFFF"

als ik mijn Matrix module in de CAS2 interface steek en probeer te connecten. Eerder heb ik deze melding kunnen oplossen door via DreamLoader er Penta 1.11 (conax) in te laden.

Bij mijn poging er een MR van te maken is de dreamload flash software verdwenen, waardoor ik deze fout terugkrijg en nu ook geen dreamload mode meer is om terug te keren naar penta1.11 om er weer met CAS mee te connecten (lijkt op het kip en het ei). Weet iemand een methode om een module te resetten, of hoe je er weer een goede flash bootloader in de CAM kan krijgen?

 

Ik ga niet vanuit dat ik een defecte transistor in de CAS heb, omdat een andere MR cam zich prima laat programmeren met de CAS, en ook omdat ik dit eerst heb kunnen oplossen met software.

 

Ik vrees nu dat mijn oude matrix CAM eeuwig zal blijven initialiseren / door nul zal blijven delen!

 

Bvd,

 

CAS studio 3.2.1, W XP en 2K, CAM

Xilinx XC9536XL CPLD Version 3 detected

Searching for flash...

Manufacturer ID: 0xAD

Device ID: 0x2249

Flash: HYNIX HY29LV160

Humax 5400 IRCI, VHSAT, Hauppauge SS1,

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites


is dat wel een cas2 of heb je een cas+

opnieuw opstarten en druk op de conect

als hij weer die fstring laat zien druk op xilinx en start weer opnieuw op en weer conect

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Het is een splinternieuwe CAS2 interface.

Wat ik ook doe, ik krijg bij deze module nu altijd 1FFFFFFFFFF. (Fredo, ook na xilink / opstarten / connect)

 

Gisteravond vroeg kon ik pas connecten na een recente software versie (penta1.11) op de matrix cam te laden. Maar nadat de cam door mijn humax niet meer herkend werdt (wat blijkbaar een bug is in TOH3.2) heb ik de cam gecleared in cas2, en geprobeert er weer een dreamloader in te laden. Ik ben bang dat ik een verkeerde versie dreamloader/flash in geladen heb, want daardoor kan mijn humax de cam niet meer initialiseren, en de cas2 interface niet meer connecten.

 

Waar kan ik oudere versies van cas studio vinden? Gistermiddag met 3.2.0 geprobeert, maar die kon al helemaal niet connecten (nwe MR cam).

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

DEVICE NOT REGOGNIZE 1FFFFFFFFFFFFFF

PLEASE CHECK CONNECTIONS AND TRY AGAIN

 

als je deze melding krijg kan je er van uit gaan dat de casinterface defect is

 

als je een beetje handig bent kun je dit zelf repareren er is namelijk een smd transistor kapot

de 5BP (bc807) vervangers voor deze transistor zijn

de 2n4403 of de stt4403 of de r2t zelf kon ik de genoemde smd transistors niet verkrijgen en heb er

een bc 327 ingezet dit is geen smd transistor maar

werkt ook goed .

Loncho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Loncho,

Bedankt voor je bijdrage, maar omdat ik probleemloos kan connecten met een nwe Matrix Reloaded CAM geloof ik niet dat ik een defecte transistor heb. Ook omdat ik deze CAM kon programmeren nadat ik er een recente penta in had geladen duidt erop dat er geen probleem is met de CAS interface.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de CAS studio software 3.1.1 kan ik weer gewoon connecten naar de Matrix module, en hoef geen transistor te vervangen. Ondertussen maar afwachten wat er aan nwe releases uitkomt!

 

CIS311.EXE kan je met wat moeite downloaden van de italiaanse site die deze module commercieel propageert.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je nu wel of niet conecten

ik heb die cis nog wel staan maar het gaat met cis3.2 ook

een paar maal alles opnieuw doen en je hebt weer een reloaded

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Fredo,

Sorry moest gister werken, kon niet reageren.

Met 3.1.1 kan ik alles doen met de matrix cam, momenteel staat er Matrix Reloaded op en die doet het goed in een VHSAT ontvanger.

In humax IRCI5400 is het lastiger, ivm initialiseren. Ook lukt Kiosk niet, en ook D+ evenmin. Dit licht meer aan de humax, en aan het gemis aan titanium card (staat in nalevering). Wil later het stappenplan proberen voor de updates via notebook, met afstandsbediening werkt wel maar is niet echt van deze tijd.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...