Ga naar inhoud


vast+ draaibaar op DB


Vl29

Aanbevolen berichten

is het mogelijk om een vaste schotel ( dus lnb a ) EN een draaibare diseqc schotel(lnb b?)op de dreambox aan te sluiten via een diseqc switch?

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dit is mogelijk. Je kunt aangeven welke LNB draaibaar is door Disecq 1.2 te kiezen en voor de andere 1.1. Je kunt zonder meer een 4in1 switch gebruiken, eventueel kun door te cascaderen nog meer dan 4 LNBs aansluiten. Werkt als een speer! Zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zoiu het wel met Jaeger(sorry weet niet of het merk genoemd mag) diseqc switch moeten kunnen werken...staat wel diseqc ver 1.0 op terwijl jij het toch over 1.1 en 1.2 hebt...

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

 

ben daar gisteren en vandaag toevallig ook mee bezig. De Diseqc versie is wel belangrijk.

 

1.1= geeft retour informatie, kun je dieqc in serie zetten, tot wel 16 LNB's

1.2 = draaibare opstelling

 

Als je de Stab motor aan wilt sturen via de Diseqc switch heb je waarschijnlijk niets aan een diqeqc 1.0 switch....minimaal 1.1 switch nodig (dus een 2.0 kan natuurlijk ook) voor retoursignaal. Eventueel zou het nog op LNB A kunnen werken dat is een soort default.

Dat werkt wel voor cascade diqeqc switches, maar ik betwijfel voor een Stab motor.

 

succes ermee!

Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Disecq switch versie 1.0 is OK. Je hebt geen retour-info nodig. Als je meerdere switches achter elkaar wilt gebruiken heb je wel wat slimmere switches nodig.

 

Je kunt trouwens ipv 1.1 ook 1.0 selecteren, naast 1.2 voor de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben me er vandaag na deze berichten ook maar eens aan gaan wagen.

 

Ik heb een 120cm schotel met 3 lnb's voor astra 1, 2 en hotbird, afgeregeld en prima werkend via een diseq1.0 4-voudige switch.

 

Uitgang 4 van deze switch gebruikte ik voor een 80cm schotel met 1 LNB op Thor.

 

Nu heb ik er een Stab rotor bij gekocht, en die ook geheel werkend gekregen, maar alleen als ik em in zn eentje aansluit op de DB.

 

Uit jullie verhalen begrijp ik echter dat ik de combi ook zou moeten kunnen maken.

 

Hang ik dan de rotor gewoon achter die switch op uitgang 4?

Dat wil bij mij niet.

 

Hoe zou ik dat in moeten stellen in de satelliet configuratie?

 

Ik kan nergens vinden waar ik diseq1.2 per LNB aan/of uit kan zetten.

(in reactie op de opmerking van Zat; "Je kunt aangeven welke LNB draaibaar is door Disecq 1.2 te kiezen en voor de andere 1.1."

 

Is het in een werkende setup mogelijk om de rotor alleen te laten draaien als je naar iets anders wilt kijken dan Astra 1,2 of hotbird (in mijn geval)?

 

Ik gebruik de laatste Ronaldd image.

 

Any help is erg gewaardeerd.

 

Groet, Tony

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonytee,

 

Ik heb het bij mij als volgt gedaan (en het werkt):

 

Kies bij satelliet configuratie voor afwijkende configuratie.

Alle sats die je met je draaibare schotel wilt ontvangen laat je op LNB 0 (dat is standaard). Kies op dit scherm voor LNB 0 en geef op het vervolgscherm aan:

1 toneburst Geen

2 Diseqc Version 1.2

3 Diseqc parameter A/A

4 Diseqc repeats Geen

5 Uncomm switch Geen

6, 7 en 8 niet aankruisen

Opslaan

 

Voor de 3 vaste LNB's zoek je in je draaibaar lijst eerst de LNB die je LNB 1 wilt noemen. Ga weer naar hetzelfde scherm als hierboven, maar selecteer bij 2 Diseqc Version 1.0. Dit doe je ook voor LNB's 3 en 4. Vergeet niet elke keer op te slaan.

Zo moet ie het doen, succes!

 

Vriendelijke groeten,

Perdi.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yo Perdi,

 

Dank voor je duidelijke uiteenzetting, ik heb het uiteindelijk aan de praat gekregen, gelukkig door ook eigenwijs de Diseqc parameters van de lnb's 2,3 en 4 op AB BA en BB te zetten. Leek me logisch ook al had je het er niet bij gezegd...

Het enige waar ik nog even achter moest komen was dat de motor eerst in de (coax)lijn moest worden opgenomen om hem te laten draaien.

 

Nu zit het dus dreambox>motor>switch>4x LNB

 

Waarschijnlijk ook logisch, het motorsignaal zal wel niet door de switch willen.

 

In ieder geval hartelijk dank voor jullie antwoorden, dit is wel een tegekke opstelling... snel zappen door de veelgebruikte kanalen, en toch alle sats kunnen pakken met de draaischotel.

 

Het verbaast me weer eens hoe enorm flexibel en uitgebreid de dreambox is.

 

Groeten, Tony

 

---

Dreambox+120Gb, vast 1m20 3x LNB, draaibaar 80cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...