Ga naar inhoud


Rechtstreeks bestanden kopieren van DB naar DB


Gast John1985

Aanbevolen berichten

Ik heb nu twee dreamboxen en ik wou eigelijk bestanden van beide hdd's naar elkaar kunnen kopieren.

 

Nu heb ik het volgende geprobeerd; Ik heb met het programma FlashFXP twee verbindingen open gezet naar beide dreamboxen. En nu heb ik dus geprobeerd om een bestand van de ene db naar de andere te kopieren, maar dan geeft FlashFXP de fout:

500 Illegal PORT command.

Site to Site Transfer Failed!

En nu gaat het kopieren dus niet verder.

 

Weet iemand ook een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanaf een PC of notebook mag je geen 2 verbindingen opzetten en dan van de ene verbinding naar de andere verbinding kopieren. Wat je wel kan doen is SAMBA gebruiken. Het snelste zou FTP direct naar de andere dreambox, maar ik heb nog geen ftp client voor de dreambox gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAMBA draait op unix achtige machines, zoals ook dus op de Dreambox. Je moet dus SAMBA op je dreambox installeren. Info kan je vinden bij sjerom. Als je in /var/etc/smb.conf de werkgroep goed invult, dus gelijk aan de werkgroepnaam van je pc dan kan je de pc benaderen via een share. Ga eens voor meer info naar sjerom. Hier staat alles perfect beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig met het bestandje smb.conf, maar met welk programma kun je dit ook alweer bewerken. Omdat het met kladblok niet kan.

 

En is het misschien ook mogelijk om van een van de dreamboxen rechtreeks op de andere te kijken, en bestanden te kopiëren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid qua vi

via telnet contact leggen met je dreambox,

username:root en password:dreambox zijn standaard in bijna alle IMG's

 

ga naar goede directory bijv. cd /var/bin (enter) let op spatie na cd

 

type in

 

vi smb.conf (enter)

i (kom je in insert-mode)

delete-toets (is voor ons normaal backspace)

 

als je klaar bent met editen dan

 

esc-toets

 

vervolgens

 

:wq!

 

om write en quit te doen, oftewel saven en sluiten. Je komt dan terug in je shell-prompt (zeg maar DOS-prompt)

 

reboot

 

reboot je dreambox!

 

Het is overigens erg handig om je "hosts"bestand op je windows-systeem (of linux/osX) een entry te maken waarin je het ip-adres van je dreambox toevoegd, tesamen met bijv. een systeemnaam, vb. db

 

telnet doe je dan door

telnet db

in te voeren (start>run>cmd) Kun je het IP-adres bijna vergeten

 

Greetz,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn zo langzamerhand off topic geraakt.

In een andere thread staat dat je NFS server kan installeren op de dreambox. Dit doe je dan op een van de twee dreamboxen. Op de andere dreambox kan je dan de nfs client gebruiken. met Telnet moet je dan de bestanden kunnen copieren zonder de data eerst van de dreambox naar de pc te brengen en vervolgens weer naar de andere dreambox wat je eigenlijk doet met SAMBA, aangezien je van twee shares gebruik maakt en wel de twee shares die naar je beide dreamboxen verwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig en ik blijf bij de laatste stap hangen.

Volgens mij draait de nfs server goed, omdat ik met een windows systeem een netwerkverbinding kan maken.

 

Ook local.tar.gz staat er op.

 

En als ik nu wil gaan mounten krijg ik de volgende melding:

~ > mount -t nfs -o nolock 10.0.0.153:/hdd /hdd/hdd2

mount: RPC: Unable to receive; errno = Connection refused

mount: nfsmount failed: Bad file descriptor

mount: Mounting 10.0.0.153:/hdd on /hdd/hdd2 failed: Invalid argument

 

Zie ik misschien nog iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...