Ga naar inhoud


Dit komt mij bekend voor....


Gast

Aanbevolen berichten

Polizei stoppt Handel mit gefälschten Premiere-TV-Karten<P>Die späteren Sendezeiten für Fußballspiele im freien Fernsehen rufen offenbar<BR>Kriminelle auf den Plan.<P>Frankfurt/Main (dpa) - In Frankfurt hat die Polizei den Geschäftsführer und den<BR>Techniker eines Fernseh-Fachgeschäfts festgenommen. Sie stehen laut Mitteilung vom<BR>Dienstag unter dem dringenden Verdacht, manipulierte Chipkarten für das<BR>Bezahlfernsehen des Medienunternehmens Kirch verkauft zu haben.<P>Den Umfang des "Premiere"-Pakets konnten die Kunden wie bei Kirch frei wählen. Bei<BR>den illegalen Karten war aber nur eine einmalige Zahlung fällig, die für den<BR>größten Leistungsumfang bei 650 Mark (332 Euro) gelegen haben soll. Die manipulierten "Smart Cards" sollen in der Lage sein, die regelmäßigen elektronischen Codeänderungen zu umgehen. Ein Mitarbeiter des Medienunternehmens hatte zum Schein eine Karte gekauft und anschließend Strafanzeige gestellt.<P>Bei einer Durchsuchung fanden die Beamten des Betrugsdezernats nicht nur rund 100<BR>Chipkarten und vier Computer zur Manipulation der Karten, sondern auch eine<BR>Kundenliste. Die Ermittlungen gegen die Käufer dauern an. Die beiden 39 und 37 Jahre<BR>alten Verdächtigen haben die Manipulationen gestanden. Sie müssen sich wegen<BR>Computerbetrugs und unlauterem Wettbewerb verantworten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ben ik met je eens @Bigfoot1972, maar ik denk dat er toch sathandelaren de verleiding niet kunnen weerstaan.<P>Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen, als 'n potentiële klant 'n satontvanger wil kopen en die ontvanger alleen maar wil hebben als er 'n 'kaart' bijgeleverd kan worden.<BR>Ga je hier niet op in dan zul je toch weer 'n stukje omzet mislopen. Die trouwens in 'n jaar tijd behoorlijk kan oplopen.<P>Maar van de andere kant is het prijzenswaardig dat er ook genoeg sathandelaren zijn die zich hier niet mee inlaten en hun handel eerlijk houden!<BR>Maar benijden doe ik ze niet, want ze zitten wel in 'n moeilijk pakket! <P>Toch denk ik dat de illegale handel 'n beste deuk heeft opgelopen met de invoering van de regio/landen code. Het is nu immers met de meeste mediagard ontvangertjes niet meer mogelijk om naar alle SECA providers te kijken.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "bloed kruipt toch waar het niet kan gaan". Veel Duitsers zijn gek op hun voetbal en is nauwelijks of niet meer in Free-TV te zien. Er was al een enorme heibel over het feit dat de ARD nu wel of niet 3 top spelen als samenvatting in het 20.15h nieuws mocht brengen. Het werden er uiteindelijk 2.<BR>Hierop heeft de politie een enorme rel geschopt omdat ze wel op kosten van de gemeenschap de stadions moeten bewaken tegen rellenschoppers, maar de gemeenschap niet in de gelegenheid wordt gesteld om gratis naar het voetbal op TV te kijken. Iedereen betaald per slot van rekening ook kijk en luistergeld en kan toch geen voetbal meer kijken.<BR>Hebben we allemaal aan Leo en Rupert te danken.<BR>Dat die kaartjes onder de toonbank worden verkocht is natuurlijk een foute zaak, maar kan op deze manier toch wel afgeremd worden.<BR>Het lijkt me niet leuk als opgepakte handelaar, met de advocaten van Premiere World te maken te hebben. Ga er maar van uit dat je dan wel even kompleet geruineert wordt. tongue.gif" border="0cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bigfoot1972.<P>Ja daar zit wat in, het zijn natuurlijk niet allemaal van die malloten als wij die uren(lees nachten)gaan zitten vogelen om iets aan de gang te krijgen. <P>Toch blijf ik het niet verkeerd vinden dat een handelaar, en ik ben er zelf geen dus ik spreek niet voor mezelf, blanco kaarten en proggers verkoopt. Een computerboer verkoopt toch ook blanco CD's en branders. Moet je eens kijken wat daar mee gerotzooid wordt.<P>Daar wordt toch ook niets aan gedaan behalve wat Buma rechten op een blanco CD of cassette.<P>Maar goed ik denk dat we hier uren over kunnen blijven emmeren. Ik ben blij met mijn hobby, beleef er veel plezier aan en heb mijn proggertje er al laaaaaaaaang uit. Dus kijken naar Anal- levert me geld op... laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een zeer slechte zaak als handelaren geprogde kaarten verkopen (let wel geprogde kaarten). Als er dan niet voldoende marge zit op de apparatuur moeten ze bij de importeur een grotere marge bedingen of stoppen met de handel. Dat een handelaar blanco kaarten verkoopt en programmers vind ik geen probleem. Mag ie er van mij ook nog een 'stukje' info bij verkopen over hoe en wat. Ik denk dat dan het probleem wordt omzeild dat een potentiele klant aleen een receiver wil met een werkende kaart. M.a.w. ik denk dat een potentiele klant best een receiver wil kopen en daarbovenop nog een proggertje en een blanco kaart als hij maar weet hoe dit te gebruiken. Het rendement is immers hoog. Als je een beetje slim koopt heb je je proggertje in 2 a 3 maanden terugverdiend. Is dat rendement of niet. En die handelaar heeft zijn omzet en de extra omzet van de proggers en de kaarten. <P>Iedereen blij, of zie ik dit een beetje te simpel??? laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic[Q] <BR> <BR>Eigen schuld jongen, moet je er maar niet zo'n retegoed board op nahouden. <P>Ik was eerst ook niet zo'n TV kijker maar sinds ik niet meer afhankelijk ben van C*s*m*<BR>en twee schotels heb kijk ik wel frequenter. Ik werk in de beveiliging dus erg onregelmatig. Met die schotels is er altjd wel iets te zien (iets anders als verkoopkanalen) ook midden in de nacht dus kijk je vaker.<P>@aukemuis<P>Het is goed hoor... slaap vooral lekker verder. Ik verdien geen geld aan geprogde kaarten, ja aan mijn eigen geprogde kaart en het geld wat ik dus uitspaar is dus verdiend, ƒ 30,- per jaar of ƒ 99,50 per maand dat scheelt nogal of niet.<P>Voor hobbyisten geldt voor mij hetzelfde als voor handelaren. Als je geprogde kaarten verkoopt ben je verkeerd bezig. Ik zal dus NOOIT OF TE NIMMER een geprogde kaart verkopen !!!!!<P>Als er eens iemand in de faecalien (lees str*nt) zit en die levert een blanco kaartje zal ik die gratis en voor niets voor hem proggen. Als hobbyisten help je elkaar, en kost dat geld dan is dat jammer een hobby mag geld kosten.<P>Dus wie verdient er nu geld aan geprogde kaarten??? Lezen jongeman, maar troost je er zijn er op dit board meer die dat niet kunnen of dislectisch zijn dat kan natuurlijk ook.<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0<p>[ 09-08-2001: Message edited by: Roscoe ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die dus veel op dit board zit, en er behalve de interesse voor hobby, ook regelmatig goldwaferstapels van 10 a 25 stuks verhandeld is dus ook verkeerd bezig. Ik ben het ermee eens dat je soms een medehobbyist eens moet kunnen helpen. Ik kan bijna alle kanalen kijken, en dat is puur de interesse van wat zit er achter dat zwarte scherm. C+ kijk ik zelden, ik zou er ook geen abbonnement op willen hebben. Maar wij hebben alle maatregelen van C+ wel te danken aan al die handelaren die hun zakken zonodig moeten vullen.<P>Scooby Doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...