Ga naar inhoud


Levensduur Goldwafer


Aanbevolen berichten

Nu ik sinds een paar weken lekker aan het experimenteren ben met Goldwafertjes vroeg ik mij af hoeveel keer je een Goldwafer kan overschrijven voordat hij de geest geeft, gezien ik per dag een kaart soms wel 10x programmeer om dingen te testen.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites


het is dan ook handiger om voor het testen<BR>een pic kaart te nemen laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0 <BR>daar naast meende ik (laatst ergens gelezen) dat een gold kaart +\-1000 keer over schrijven kon worden maar dat weet ik niet zeker meer <BR>groeten

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens toch.<BR>In de gw zit toch een chip! En die zitten ook in je pc. Die stopt na 1000x gebruiken toch ook niet? Zolang je geen rare dingen doet en alleen dmv elektriiteit zo'n chip progged blijft die chip gewoon werken. Zou trouwens leuk zijn met die providers die dagelijks van key wisselen na 3 jaar je kaart naar de knoppen.<BR>Suc6 rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Avensis,<BR>Wat je schrijft is niet helemaal correct.<BR>Als ik het goed voor heb, zit op een GW een PIC16F84 controller en een 24C16 Eeprom.<BR>Volgens de datasheets van de pic zit er 1kb flash en 64 bytes eeprom.<BR>Volgens dezelfde datasheets is het flashgedeelte minimaal 1000x programmeerbaar, het eepromgedeelte 10.000.000x.<BR>Telkens een GW geprogrammeerd wordt met bvb Goldprogrammer, wordt het flashgedeelte 2x beschreven, dus een GW heeft met 1000 schrijfcycli geen eeuwig leven. Nieuwe sleutels die door providers worden gezonden daarentegen, worden alleen in het eeprom 24C16 geschreven, die ook 10.000.000x herschrijfbaar is, dus in dat geval geen probleem.<BR>Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn nu in circa 6 maanden al 5 waferkaarten gesneuveld. Ik ben een beetje bang dat ze slecht tegen hoge temperatuur kunnen (in mijn CI's kun je een eitje bakken), danwel dat sommige key-attacks wellicht de chips mollen. Iemand vergelijkbare ervaringen ?<P>Satfree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe is er bij mij nog geen goldwafer gesneuveld, echter ze beginnen zo langzamerhand wel wat te vervormen aan de chipkant. Een optie is misschien die SMD-piccard.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de goldwafer en Jupiter 1 geprobeerd (chipjes vallen dan net buiten de ontvanger)en beide worden erg warm in de Humax. De Nokia MM9500 heeft er veel minder problemen mee. Het enige dat help bij de Humax is het front deurtje open laten om zodoende wat warmte af te voeren. Bij mij worden de kaartjes en de seca module zelfs warm als de Humi standby staat.<P>Greetz,<P>Sat2All cool.gif" border="0

** Als echtparen echt paren hebben de echtgenoten echt genoten **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een optimale oplossing om 't vervormen van kaarten tegen te gaan kan ik niet geven, maar je kunt net als in je PC een koelertje voor of achter je ontvanger plaatsen<BR>Gezien de warmte ontwikkeling in een Hummie zou dit geen kwade oplossing zijn rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even iets over de HITTE van de humi<BR>Op een duits bord is de volledige uitleg beschikbaar over het koelen van de humi<P>Het is Aan te raden volgens mij<BR>Je moet de temperatuur niet alleen van de kaarten aanzien ,ook het voedingsgedeeelte en de cam's worden zeer heet<BR>Dit heeft niets te maken met te veel naar natuurfilms te kijken hoor <BR>Hoi shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jordi: Op welk board kan ik dit vinden, heb je een linkie???

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...