Ga naar inhoud


4LNB's of Draaibaar


Gast

Aanbevolen berichten

Wat ik heb begrepen van de nieuwe software van

Raytec is dat het draaibaar werkt. Wat is nu beter.

Ik heb nu een monoblock voor de Astra en Hotbird.

Als ik de Thor ook wil. Kan ik dan beter een LNB erbij kopen of kan ik dan beter een motortje kopen die werkt

met 1 LNB (heb ik nog liggen).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat hangt onder meer ervan af of je nog meer sat posities wil ontvangen in de toekomst, zoals 28Oost (BBCs): dan draaibaar.

 

Nadelen van draaibaar zijn o.a. het geluid van de motor (kan 'snachts vervelend zijn, hangt ook af van de kwaliteit van de motor), de tijd die het duurt om te draaien van de ene positie naar de andere (bijv een tiental seconden voor het draaien tussen twee posities die ver uit elkaar liggen, bijv 19E en 30W, enkele seconden tussen 13E en 1W).

 

Het installeren is iets lastiger omdat de mast echt goed verticaal moet staan, en de afregeling van de hoek zeer kritisch is. Op zich geen probleem voor iemand met wat technisch inzicht en genoeg tijd (en geduld).

 

Voor het normale gebruik moet er wel een Firmware komen waarin je de sat posities kunt opslaan zodat de schotel zich automatisch richt op de juiste sat bij de keuze van een zender.

 

 

Voordelen zijn o.a. dat je slechts een schotel en lnb nodig hebt, en dat je allerlei sat posities kunt afstruinen voor leuke zenders en eventueel feeds.

 

De kosten? Alleen een diseqc motor nodig, de kosten daarvan zijn vanaf zo'n 60€ voor het goedkoopste motortje.

Voor de 4-1 diseqc switch heb je naast de switch (kosten?) ook vier lnbs en enkele schotels nodig.

Hotbird en Astra kunnen op een schotel, maar voor de rest heb je al gauw een of meerdere aparte schotels nodig.

 

Suk6 met je keuze.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook is aan de mogelijkheid van een Wavefrontier.

Vanaf € 89,00

Een 4 in 1 switch, vanaf € 15,00

En LNB's vanaf € 15,00 per stuk.

Bij elkaar vanaf zo'n € 160,00 en perfect beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...