Ga naar inhoud


Zou het Prime pakket van telenet ooit op satelliet komen?


edbe

Aanbevolen berichten


kans bestaat zeker. Op een bepaald moment gaat zowat iedereen overgestapt zijn op digitale tv. Dan zullen de providers het steeds moeilijker krijgen om omzetgroei te realizeren en klanten te overtuigen om over te stappen.

 

Belgen stappen héél moeilijk over naar een andere provider (zowel eletriiteit, vaste telefonie, internet, ...). Digitale tv is dan ook nog eens nog moeilijker om over te stappen omdat er dan al direct andere hardware moet zijn etc. (ander menu, andere afstandsbediening... dat schrikt mensen af)

 

Daarom ben ik ervan overtuigd dat de providers hun eigen zenders dan ook op de andere platformen willen gaan aanbieden. Zo kan bvb Telenet toch geld gaan verdienen aan een verstokte belgacom klant & vice versa.

 

Maar ik zou toch mn adem nog niet gaan inhouden tot het gebeurd.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat nog niet zo snel gebeuren,

heeft ooit filmnet zelf via de satelliet een aanbod gehad via een belgische aanbieder,dacht van niet,en als het er was dan was het geen succes.

 

nu prime een exclusiviteit is van telenet zie ik dat niet zo vlug op satelliet komen,of de regering moeten een wetsvoorstel indienen en goedkeuren dat de providers geen exclusiviteiten mogen hebben,en daar vringt het schoentje,

telenet wordt gesponserd door die regering,want ze laten alles toe,

zelf de digitale zenders op het kabelnetwerk gecodeerd doorgeven,

bv een vrt zender en de regionale enzo.

dus zie dit nog niet zo snel gebeuren.

spijtig genoeg.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik zie dat nog niet zo snel gebeuren,
heeft ooit filmnet zelf via de satelliet een aanbod gehad via een belgische aanbieder,dacht van niet,en als het er was dan was het geen succes.

Toen speelde satelliet geen rol van enige betekenis in belgie (we spreken niet over de tagineborden aan de muur want die zouden toch geen interesse hebben gehad in een dergelijk pakket)

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat denk ik ook . Deze zenders blijven voor de providers een (dure) troef om zoveel mogeloijk klanten te lokken ( wat voor een commercieel bedrijf ook van levensbelang is ) . Dus een 11(BGC) en prime zullen nooit bij een andere provider te zien zijn , laat staan op sat.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, maar op sat zijn er zoveel meer mogelijkheden,denk maar aan sport italia die elke dag een NBA wedstrijd FTA uitzenden op 12,5W en fashion tv die op diverse sat posities te zien zijn. Ook BBC 3 en 4 moet je bij telenet heel wat extra centjes extra voor betalen.Ik laat me niet meer in t zak zetten door de grote providers in België, mijn keuze is al lang gemaakt, leve de sateliet!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik zie dat nog niet zo snel gebeuren,
heeft ooit filmnet zelf via de satelliet een aanbod gehad via een belgische aanbieder,dacht van niet,en als het er was dan was het geen succes.


Filmnet heeft wel degelijk een aanbod op satelliet gehad voor de Belgische markt. De aanbieder was toen Multichoice. Al heeft het niet lang mogen duren.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was het niet zeker dat het multichoiche was,was toen met VT4 er nog bij,

had toen geen succes,

te vroeg en te duur nog.

je moest al beginnen met toen 40.000 Bef neer te leggen voor die ontvanger alleen al.

gelukkig at dit nu allemaal wat goedkoper kan.

al heb ik ook evenveel betaald voor m"n 8000 lol.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...