Ga naar inhoud


C2000 heeft nu al 1 miljard gekost


GeniusX

Aanbevolen berichten

Het gaat in de uitzending duidelijk over blindspots wat met TDMA veel meer is dan dat je met een analoog systeem werkt.

C2000 is te beprekt vanwege de bandbreedte en zit nu al vol er kan niet eens meer een paar databitjes worden bijgepropt want dan is er nog meer uitval.

Het is toch van de idiote dat ze vroeger met het analoge systeem genoeg bereik hadden en nu niet, en dat ze daar de gemeente en eigenaren van gebouwen verantwoordelijk voor stellen.

Die reageren anders en melden wij hebben jullie geen C2000 opgedaragen dan moet je in Den-Haag zijn.

En juist die verantwoordelijken in Den-Haag nemen geen verantwoording omdat dat veel geld kost wat er niet is.

Dat is kort samengevat wat de uitzending meld.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is niet alleen in Nederland, ook in België en Engeland is het niet goed. Het wordt door alle regeringen gewoon in de doofpot gehouden omdat Niemand verantwoording durft te nemen.

Dat het Motorola is dat het systeem heeft onwikkeld wil niet zeggen dat het grote Motorola geen fouten heeft gemaakt. Ze hebben het in landen laten zien aan onze mensen die op dat moment de beslissing moesten nemen waar alles veel minder bebouwd is en waar met hogere zendvermogens mag worden gewerkt. In Europa zijn de eisen voor een zender veel strenger dan in Amerika en vele andere landen buiten Europa.

En dan is het ook wat Sjaak al aanhaalt een product wat nog even werd uitgekleed en waar de basis software niet goed was en nu een ? is.

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
In duitsland zijn ze ook aan het klagen dat het
nieuwe digitaal systeem niet goed werkt (de
bereikbaarheid).
Welk systeem ze daar gebruiken weet ik niet.

Technisch kan digitaal wel werken ,kijk maar
naar het gsm netwerk.


Let wel GSM werkt dus FDM techniek, precies wat wij hier nu aan het testen zijn waar wij een verbluffend resultaat mee halen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik hoor het al jij weet ook niets van verbindigen af net als het ministerie. shocked


Dat is op zich juist opgemerkt maar ik vind dat we niet goed voorgelicht worden door Zembla als de zendmast in Hoek van Holland er al staat en nergens hoor je dat.
Mijn info heb ik vanmorgen uit de krant maar kan het niet direkt op het net vinden wel veel artikelen over het niet juist gebruik van het systeem zoals hier en hier.

Ja over de zuinigheid dat kan wel kloppen er gebeurt natuurlijk niet dagelijks een ramp dan was het wel sneller geregeld.
Maar het zal morgen in het vragenuurtje wel weer aan de orde komen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel makkelijk wat de overheid doet het probleem afschuiven op de gebruiker.

Kijk de hulpverelener wil maar 1 ding PTT Push to Talk en meer niet hoe dat technisch gaat zal hem worst wezen als die man maar verbinding heeft. En dat is technisch allemaal op te lossen maar niet zonder geld en daar zit het probleem. Het c2000 is al ver boven het budget volgens mij toen des tijd 56 miljoen euro en nu meer als een miljard en werkt het nog niet naar behoren.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik hoor het al jij weet ook niets van verbindigen af net als het ministerie. shocked


Dat is op zich juist opgemerkt maar ik vind dat we niet goed voorgelicht worden door Zembla als de zendmast in Hoek van Holland er al staat en nergens hoor je dat.
Mijn info heb ik vanmorgen uit de krant maar kan het niet direkt op het net vinden wel veel artikelen over het niet juist gebruik van het systeem zoals hier en hier.

Ja over de zuinigheid dat kan wel kloppen er gebeurt natuurlijk niet dagelijks een ramp dan was het wel sneller geregeld.
Maar het zal morgen in het vragenuurtje wel weer aan de orde komen. laugh


C2000 kan volgens mij gewoon in het rijtje van de HSL, Betuwelijn, epd (elek.pat.dossier), ov-chipkaart, rekeningrijden (hoewel nog niet officieel ingevoerd).
Dan nog even denkend in het recente verleden: de perikelen rondom de studiefinanciering, de huurtoeslag en zorgtoeslag.

Met de nieuwe paspoort en id-kaart wordt door onze overheid gezegd dat de opgeslagen 4-vingerafdrukken in het database goed en veilig wordt opgeslagen, en dat zeker geen persoon onbevoegd aan deze gegevens kan komen. Nou geloven doe ik dat niet op de blauwe ogen van deze dienares.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
waarom niet gewoon weer terug naar analoog ? kan ik m'n Bearcat ook weer eens aanslingeren smile



merDe


Kan niet zo maar meer ze hebben de UHF frequenties terug gegeven. De brandweer is slimmer geweest en heeft onlangs Analoge Kenwood TK 3180 aangeschaft die hebben de VHF frequenties niet teruggeven. Dus die zijn straks weer waarneembaar met de Bearcat :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Zou het niet gewoon mogelijk zijn bepaalde nummerreeksen voorrang te geven op het GSM net werk. Dan komt de normale gebruiker er wat later achter of de Bokma koud staat.


Dit wordt nu al gedaan met politie en ggd maar als het gsm netwerk op een lager level vol loopt is het effect hetzelfde.....geen verbinding. eek

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het GSM netwerk heeft het voordeel dat daar de masten bepalen van welke mast je gebruikt maakt. Dreigt er een mast vol te lopen dan zullen bellers die voldoende dekking hebben op een andere mast naar deze mast worden geschakeld.

Bij C2000 kijkt het randapparaat naar het sterkste signaal en schakelt naar die mast.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het voordeel is dat gsm een regelbare eindtrap heeft is het signaal zwak wordt de zender automatisch wat hoger gezet.

Het regelen van masten is bij c2000 hetzelfde als bij gsm roaming. Alleen zijn er veel meer gsm masten. C2000 overlapt net en daarom kan het signaal niet door een andere mast worden overgenomen omdat de portofoon daar te ver weg voor is. De portofoon heeft maar max 1,8 watt en wordt niet hoger geregeld.

Ik heb in juni een proef tetra portofoon in handen gehad die wel een regelbaar vermogen heeft van 5,6 watt maar het is hier nog niet toegestaan de portofoon te gebruiken.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sjaak maakt geen lor uit is iets te kort door de bocht. Het gaat wel beter met iets meer vermogen maar denk inderdaad niet dat je met 5,6 watt 2 keer zoveel bereik hebt. Ik werk veel in de praktijk en dan maakt 1,2 watt en 3 watt zoveel uit dat het voor de klant lijkt of dat er in eens wel bereik is. In feite komt de zender dan net boven de squelchdrempel uit.

Let wel blindspots los je niet op met meer vermogen. En wat de accu betreft heb je gelijk die is eerder leeg.

Het aantal cellen vergroten is een verbetering maar indoor blijft met de TDMA techniek een groot probleem. Daar hebben wij heel veel ervaring mee.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...