Jump to content

hugogertie

Members
  • Posts

    1,094
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

1 Follower

About hugogertie

  • Birthday 03/22/1964

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

hugogertie's Achievements

  1. Hoezo Zwarte Piet is een echte kindervriend, daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen........Akawasaki en Silvanatje zijn dat dan kindonvriendelijke personen........dan moeten ze toch echt beter gaan opletten anders mogen ze mee in de zak.........
  2. Heeft natuurlijk ook zijn voordelen, kunnen wel zien of het BBQ weer is...... 😜 Wat een onzin natuurlijk, die hele NPO tv omroepen worden al belachelijke beperkingen opgelegd door die domme Programma beleidsmakers. Ik kan de hele avond kijken naar NPO 1 waarvan momenteel geen 1 programma een voldoende verdient zelfs het NOS journaal valt erg terug in kwaliteit doordat de kwantiteit omhoog moet waardoor onderwerpen worden ingekort. Dan dat programma om 19.00 uur en Op1 waar de gehele grachtengordel aan de beurt komt omdat alle (citaat Johan Derksens) B artiesten uit het driehoekje Amsterdam-Utrecht-Rotterdam hun zegje moeten komen doen maar de rest van Nederland niet wordt gehoord omdat die geen 150 km komen rijden. Een goed maar kostbare oplossing voor een eerlijk geluid zou zijn dat het elke avond vanuit een andere studio uit het land zou worden uitgezonden, zoals 1 avond vanuit Groningen (kan de NAM eens de grond in worden geboord), 1 avond vanuit Enschede, 1 avond vanuit Vlissingen, 1 avond vanuit Venlo etc. dan komen de onderwerpen van heel Nederland aan bod. Wanneer we nu naar de NPO kijken heb ik het idee dat we naar Amsterdam TV zitten te kijken en dat geld ook voor Jinek en zo op RTL4. Dus omroepland kan heel wat doen om met een beter idee te komen dan Klimaat Journaal TV🥶
  3. Goede verklaring zoals in de video alleen wordt getoond maar de voorafgaande actie van Hamilton is daar vergeten dat Hamilton eerst Verstappen blokte door direct na de lijn van het uitgaan van de pits wild naar links te stuurt om de aanstormende Verstappen bewust te blokken. Wanneer Verstappen zelf niet naar links had gegaan was hij achter in de bolide van Hamilton gereden of had zijn banden opgerookt dus vind ik dat Hamilton daarvoor ook schuldig is en had moeten worden gestraft. Max had wel rechtdoor moeten sturen door de omleiding die er is voor het missen van de bocht, dan had hij kunnen melden dat hij werd geblokt door Hamilton en dat als een gevaarlijke actie bestempeld. Max is nu wel de schuldige aan dit ongeval maar het Hamilton nu ook duidelijk dat er totaal geen respect meer is op de baan voor hem. wanneer de situatie zo is dat beide rijders eigenlijk moeten uitwijken om een aanrijding te voorkomen hoeft hij niet te denken dat Max aan de kant gaat voor Hamilton zoals de rest van het veld nu nog wel doet en dat heeft Hamilton te danken aan de actie in Silverstone waar de stuarts een belachelijke straf hebben uitgedeeld wat veel onafhankelijke volgers van de F1 heeft gestoord en ook te merken is aan de reacties van het publiek.
  4. Indycar...........als ze het maar niet zo amateuristisch in beeld brengen.... daar missen ze letterlijk alle inhaal acties, een zeer slechte regie die het daar in beeld brengt en dat niet alleen een of andere idioot met heel veel geld die dan de safety car mag besturen met alle gevolgen van dien.... Ik ben het je eens dat de FIA nu niet de meest onafhankelijke organisatie is en dat geld zeker met het uitdelen van straffen voor de rijders en de teams, daar zitten force verschillen in voor ongeveer dezelfde incidenten, van een neutraal beeld wat ze zouden moeten uitdragen is totaal geen sprake.
  5. Wanneer er niemand aan de start was verschenen hadden ze vanuit de pitstraat moeten starten op de volgorde na de bandenwissel, dus wanneer bijvoorbeeld Vettel als eerste klaar was met de wissel en vooraan had gereden in de rij moest die stoppen voor het uitrijden van de pits en mocht weg bij groen wanneer de baan weer was opengesteld net zoals bij de kwalificatie eigenlijk gebeurd, dat had Olav nog uitgelegd toen onze Hamilton zat rond te kijken geheel alleen😁
  6. Jammer van Max maar wat heb ik gelachen bij de start waarbij Hamilton alleen moest starten🤣 En zeker genoten van Alonso, gewoon grote klasse en dan dat gemauw van Hamilton 😆, dat Alonso zoveel risico pakt op deze snelle stukken wat ik beoordeelde als een prachtig gevecht waarbij top werd gestreden om positie, Hamilton heeft wel last van geheugen verlies omdat hij zelf wel iets wat twee weken geleden veroorzaakt is door hem en hij ook voor is bestraft is vergeten. Werd ook na afloop wel erg uitgefloten door het publiek je kon hem amper verstaan tijdens het interview maar had ook niet veel te melden denk ik....... En dan lees ik dat Vettel is geschrapt uit de uitslag................ had hem ook bij de volgende race een Bottas straf gegeven hij kon er zelf niets aan doen dat die tank niet vol genoeg was na afloop zijn team wel en nu wordt Vettel gestraft voor een prachtig stuk spektakel wat hij heeft getoond. Waardeloze instelling de FIA 😤
  7. Als de FIA dit verzoek had aangenomen was het een enorm gezichtsverlies en hadden ze toegegeven dat ze een fout hadden gemaakt bij de beslissing van die 10 seconden, dat zal nooit gebeuren, kan iemand mij noemen waarbij de FIA een onrechtvaardige beslissing achteraf heeft terug gedraaid........ bij Ferrari is een staf uitgedeeld maar welke en precies waarvoor is nooit echt duidelijk door deze organisatie naar buiten gebracht..... doofpot...... Ik vermoed wel wanneer het andersom was geweest er voor Max een veel zwaardere straf was uitgesproken...........dit is nooit te achterhalen natuurlijk.
  8. Wanneer je de racelijn bekijkt zie dat Max die volledig gebruikt en wanneer je dan beseft dat je die met 300km/h neemt en zo de maximale neerwaartse druk krijgt en dan het beeld van Lewis pakt zie dat die punt 1 niet op de racelijn zit maar op het vuile gedeelte van de baan en dus die bocht zo nooit kan halen. Punt 2 doordat hij op vuile gedeelte overstuur krijgt doordat hij minder grip heeft, Lewis tikt hem met zijn linker voorwiel tegen Max zijn rechter achterwiel dus 100% fout Lewis hij is degene die een enorm risico neemt en had moeten liften niet Max hij ligt voor en de bocht is van Max niet van Lewis. Dit is geen race ongeluk maar gewoon een haantje die zijn zin niet op een eerlijke manier kreeg wij noemen dat zeer onsportief en het was zeker niet volgens de regels anders had de Fia hem niet gestraft maar het afgedaan als race incident. Ergerlijk is dat Max uit de race is en Lewis wint met behulp van teamorders op Bottas en mechanische pech voor Leclere en zo winnaar wordt na het veroorzaken van een crash en doet of dat hij het zo knap heeft gedaan en dat ronduit galbakt na afloop van de race. Het interview achteraf van Bottas was ook een lachertje als ik Bottas was had ik gezegd: Ik heb niets te melden lag goed op koers en de rest vraag maar aan mijn grote Teambaas doei.........Ik was best wel een Lewis fan racen kan hij echt goed en zeker een van de beste maar zijn gedrag gaat me steeds vaker de keel uithangen het is gewoon een kwal van een vent geworden...................
  9. De actie van Lewis laat duidelijk zien dat hij onder enorme druk staat, iets wat hij nog nooit heeft meegemaakt. Dan de manier om op zo'n uitbundige manier de overwinning vieren terwijl hij wel degelijk de schuldige is laat weer zien hoe hijzelf zeer egocentrisch vind dat niet schuldig is aan de situatie terwijl het belachelijk is dat hij zoveel risico neemt waardoor de kans heel groot dat je iemand met dik 300 van de baan laat stuiteren waarbij het een wonder mag zijn dat Max het er zo vanaf brengt. Het is voor mij een respectloze actie waarbij hij laat zien met alle geweld kampioen te willen worden en het hem niet uit maakt of er gewonden of lijken vallen..... Ik denk dat hij nu van Max ook geen millimeter krediet meer heeft voor Lewis en als hij een twijfelachtige inhaal actie plaatst de volgende crash alweer genoteerd kan worden.....
  10. Dat het zo uit de hand zou lopen hebben er maar weinig voorzien, we waren toe aan versoepelingen maar de boel volledig open gooien blijkt achteraf fout. Mensen die zich niet willen laten vaccineren hebben zelf een probleem straks dat ze nergens zonder test vooraf naar toe mogen, nu is dat nog gratis maar wat gaan ze doen als ze ervoor moeten betalen....... Ook de verkeerde informatie die wordt verspreid door social media zoals WCboek is zeker een probleem maar dat er mensen zijn die dat als waarheid zien wat er allemaal op de social media staat zijn volledig ............ de weg kwijt. Dan hebben we nog de mensen die van buitenlandse afkomst zijn die eigenlijk de Nederlandse informatie niet krijgen of snappen ook nog wel een probleem hoe bereik je die groep want verspreiding is zeker bij deze mensen een makkelijk iets voor dat virus. Dat sommige jongeren flauw vallen begrijp ik wel omdat het de eerste keer is en ze erg gespannen zijn terwijl de doorgewinterde griepspuitgebruiker weet wat er gebeurd en wat het voorstelt dan vind ik voorlichting van het Rode kruis zeer welkom.
  11. Van mij mogen ze driebanden biljarten wel wat meer uitzenden maar dat is zeker persoonlijk. Ach er zijn sporten genoeg die de moeite waard zijn om te bekijken. Zou zo maar kunnen dat straks dammen populair is en door die providertjes weer wordt opgekocht want ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Wat de F1 betreft tja dat vind ik heel jammer maar ik sluit geen abonnement af met zo'n extra ip kastje en weer extra afstand bedieningen etc.kan je voor ieder abbotje zo'n kasje plaatsen, was net blij dat ik van al die zooi was verlost met de hedendaagse gecombineerde sat en kabel ontvangers.
  12. Gelukkig hebben we op zaterdagavond Match of the Day nog op de BBC, op zaterdag middag gaan we dan maar iets anders doen. Als al die providertjes denken dat de Nederlanders overal een abbotje op gaan nemen komen ze van een koude kermis thuis, dun Hollander wil alles zo goedkoop mogelijk en ze denken dat ze met een tv abonnement bij Ziggo de sportzender er gratis bij hebben, dat die zender nu wordt uitgekleed tja dat is jammer.
  13. Klopt inderdaad maar het gaat erom dat accu auto's het energie netwerk als we met allen tegelijk gaan laden het nog een zwaardere belasting wordt. Waterstof maken geeft verliezen maar koperen leidingen ook en het afbreken van defecte accu's is ook nog wel een dingetje. Als we een vloeistof zouden hebben wat een vervanger voor benzine zou zijn dat groen geproduceerd kan worden zou dat een oplossing zijn. Er zijn bedrijven mee bezig : https://topgear.nl/autonieuws/synthetische-brandstof-porsche/ Ik heb nu het idee dat groen zo snel mogelijk moet worden doorgevoerd en dat totaal niet wordt gekeken wat uitvoerbaar is binnen een bepaald tijdsbestek en ze nu ook tegen een verouderd energie netwerk aanlopen. Dit is niet zomaar even op te lossen met een zooitje meer kabels in de grond want mensen die het beleid bepalen (gemeente, provincie en Denhaag) weten totaal niet hoe ze dit uit moeten voeren en maken wetjes waar totaal niet aan kan worden voldaan. Mooi een groene binnenstad maar moet een leverancier eerst nieuwe bestel / vracht auto's kopen en kan dan pas leveren...... dan levert die wel in de steden waar hij nog wel kan leveren dan houd hij het meeste winst over. Bovendien zijn die vracht en bestel auto's met accu met hun lage actieradius totaal niet geschikt maar ze hebben wel een dikke voedingskabel nodig om de boel op te laden. We zijn nog lang niet zover als de politiek ons wil opleggen omdat ze te laat begonnen zijn en omdat het technisch nog niet haalbaar is.
  14. Klopt natuurlijk maar als ik met een gevulde auto waterstof door Nederland rij en steden bezoek stoot ik alleen maar water uit op dat moment dus blijft het in de stad schoner voor de mensen. De productie is nu juist het punt waar ontwikkeling nodig is om dit zo schoon mogelijk voor elkaar te krijgen en ik denk dat de productie van waterstof mogelijk is door gebruik te maken van innovatieve oplossingen en dat daar nu geld in gestoken moet worden door de overheden.
  15. Wij hebben met ons wagenpark altijd op diesel gereden en de actieradius was bij een V6 gewoon 1250 kilometer. We rijden nu benzine omdat de afschrijving van sommige diesels enorm was (na 3 a 4 jaar gaan ze over de 200.000 km) en de auto met benzine gaat terug bij 140 a 160.000 km, we hebben nu minder afschrijving en wegenbelasting en betalen wel meer aan de benzine maar klagen ze nu over de actieradius. De benzine motoren zijn best zuinig (6,7 liter /100km) maar als je onder de streep de uitstoot neemt zit er veel verschil in, benzine zorgt voor meer uitstoot. Probleem zit dus in de wegenbelasting voor diesel, die is zo extreem veel duurder dat particulier rijden met een diesel prive onbetaalbaar is vanwege de wegenbelasting waardoor de afschrijving op een diesel auto veel duurder is omdat hij bijna onverkoopbaar is. Rijden met accu bakken is geen oplossing omdat mensen hier wel meer dan 800 km op 1 dag rijden en bij bedrijven waar we komen veelal de laadpaaltjes bezet zijn door hun eigen personeel accu bakken. Dus diesel en benzine is nog steeds een betere optie voor veel bedrijven, Waterstof zou een optie kunnen worden wanneer je dit op veel meer plaatsen in heel Europa zou kunnen tanken. Het draagt ook bij aan het energienetwerk dat zo niet overbelast raakt doordat iedereen iedere avond de auto aan de laadpaal hangt.
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.