Ga naar inhoud


7710HD PVR klok probleem


Peter78

Aanbevolen berichten

Momenteel heeft mijn topfield een heel vreemd probleem. Wanneer deze in standby staat loopt de klok niet goed mee op het display.. Soms loopt de klok een half uur achter en soms zelfs meerdere uren? Wanneer de topfield aan staat is de systeem tijd wel gewoon goed...

 

Probleem hierbij is dat geprogrammeerde opnames ook niet meer op de juiste tijd starten wanneer de TF in standby staat...

 

Bij mijn weten zit er geen batterij in de TF voor de klok...

 

Iemand hier enige ervaring mee / oplossing voor?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Peter 78, er bevindt zich wel degelijk een platte batterij ( type CR2032 ) in de TF voor de klok. Om deze te vervangen moet

het frontpaneel losgeschroefd worden. Voor een uitgebreide beschrijving incl. foto's ( helaas alleen in het duits ) zie hieronder :

Succes ! Gr. Albert

 

Batterie wechseln:

Receiver öffnen. Schrauben seitlich und hinten abschrauben, Deckel abnehmen, Vorsicht, der ist vorn am Frontpanel leicht eingehakt.

Dann vorne seitlich auf beiden Seiten die Schrauben am Frontpanel herausschrauben, die beiden Plastiknasen herausklinken und das Frontpanel vorsichtig nach vorn, leicht nach unten geneigt, abziehen.

TF7700_Frontpanel_abschrauben.jpg

 

Achtung, da hängen Kabel dran die nach innen gehen.

Das Frontpanel mit dem Display nach unten auf den Tisch legen, so dass die Leiterplatte von oben zu sehen ist. Diese ist mit 5 (?) Schrauben befestigt, alle herausdrehen und die Platine herausheben.

TF7700_Frontpanel_Platine.jpg

 

Jetzt kommt die Batterie zum Vorschein, sie steckt in einem Halter.

Tf7700_Batterie.jpg

Batterie CR2032 durch eine neue ersetzen. Die neue Batterie nicht mit einer Metallzange oder Pinzette fassen, sondern wegen Kurzschlussgefahr nur mit einer Kunststoffpinzette. Oder mit den Fingern am Rand der Batterie.

Alles wieder zusammenbauen. Beim Einbau der Platine darauf achten, dass kein Staub hineinrieselt, den sieht man sonst vielleicht vor dem Display.

Receiver schliessen.

[
]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Heb dit zelfde probleem bij een kloon DM800SE draait op estar sim

in standby verliest hij de juiste tijd

heb nu een nieuwe gekregen een Estarbox ES800se en weder om het zelfde probleem.

zou bij mij de batterij ook al op zijn? bijde waren nieuw.

 

@ peter78: is het jou gelukt om het probleem op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik na 6 Waarschuwingen weet dat je hier niet te veel hulp kan verwachten als je een vraag over een kl##n hebt.

 

Verder wens ik jullie veel plezier op jullie forum

En bedankt voor alle hulp informatie dat je hier niet over een kl##n mag praten.

 

 

Ik ben er echt beter van geworden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...