Ga naar inhoud


Kabel tv en vaste telefoon Telenet opzeggen


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Zoals jullie wel weten heeft Telenet onlangs de plannen de wereld ingestuurd om weer enkele analoge zenders te laten vallen. Het zal mij een worst wezen, maar van rechtswege zijn ze nu verplicht om abonnees, die dat willen, zonder onkosten hun abonnement stop te zetten. Hier zal ik graag gebruik van maken, maar ik heb een ander probleem...

 

Telenet verkoopt shakes waarbij je in een abonnement internet, vaste telefoon en digitale tv voordelig kan combineren.

De digitale tv ga ik nu schrappen. Als ik internet en vaste telefonie wil combineren, dan betaal ik de volle pot, dus vrij belachelijk om dan de digitale tv te vervangen door satelliet (financiëel toch).

 

Ik vraag me dus nu het volgende af:

Omdat Telenet zijn kabelaanbod eenzijdig zal wijzigen heeft de consument het recht om dit kosteloos op te zeggen. Mijn contract met Telenet is echter niet alleen kabel tv, maar een Shake die internet, telefoon en TV combineert.

 

Als ik nu de shake opblaas en enkel nog maar een internetabonnement bij Telenet houd, kunnen zij me dan een kost aanrekenen?

 

Ik weet het, het is belgische wetgeving, maar ik ben hier toch ook al enkele belgen tegengekomen, dus hopelijk...

 

grtz,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


RaveMaus,ik ben dan wel geen Belg ,maar het beste is je kontrakt wat je met Telenet eens goed door te lezen,of het wel mogelijk is alleen internet af te nemen,ene bellen naar vaste Tel.nummers ,dat kun je goedkoper via internet .

dus ga op zoek naar een aanbieder van internet,provider in BE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, dat is het nu juist. Telenet zijn de enige in B die via de kabel werken en de snelste/stabielste internetverbinding hebben, dus die wil ik zeker niet kwijt.

 

Vaste lijn wordt overbodig, heeft voor hobbydoeleinden ooit handig geweest, maar met GSM gaat het momenteel evengoed.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb destijds toen ik nog bij mijn ouders woonde Scarlet ADSL gehad, Ook Planetinternet en Belgacom zelf. Geregeld uitval, vrij trage internetverbinding etc.

Nu in mijn eigen woning met Telenet haal ik makkelijk 6MB per seconde en in 4 jaar denk ik nog maar een halve dag zonder internet gezeten.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...