Ga naar inhoud


(UFS910) Wat vinden jullie van de Titan 1.2b?


dvbs

Aanbevolen berichten

Uiteindelijk eens Titan 1.2b via BA geinstalleerd. Draait idd snel, stabiel, maar blijkt toch beperkt (bijv. nog geen Samba server (standaard))

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal mijn kathrein weer eens uit het stof halen> maar ik moet helemaal bij 0 beginnen bij deze machine..

Wat adviseren jullie: sinds ik met MPI aan de gang ben gegaan liep het allemaal ruk... toch weer terug naar BA?

Welke handleiding op internet adviseren jullie? Ik zie bij het AAF door de bomen het bos bijna niet meer.

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B,

 

gewoon Titan 1.2a of 1.2b in de flash met de Recovery tool. Dan Oscam erbij en de nederlandse Oscam configs.

 

Alles past ook nog allemaal in het flash geheugen.

 

Helaas, helaas heeft de ontwikkelaar van Titan, Nit genaamd zich nu verbonden aan een hardware leverancier. Waardoor er geen nieuwe ontwikkelingen in het vooruitzicht zijn aangegeven voor andere type boxen.

 

Echter de hiervoor genoemde versie doen het gewoon perfect op (de wat oudere) ufs910 box. Zoals eerder aangegeven

sinds de ingebruikstelling geen enkele reset nodig gehad. Alles werkt gewoon perfect en snel.

 

Ik kan mij dan ook wel voorstellen dat een hardware leverancier hiervoor veel overheeft om de verder ontwikkelde firmware, exclusief te kunnen toepassen.

 

Het enige wat voor mij nog ontbreekt is de mogelijkheid meerdere Smargo´s tegelijk te gebruiken.

 

We horen wel het het verder gaat met je ¨mottenballen¨ box.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij draait Titan ook al weer een hele tijd en tot nu toe ook nog geen reset nodig gehad, kortom een top image waarmee de kathy echt een prima box is geworden. Ik heb er ook een uncomitted swtch tussen voor de bbc en ook die werkt perfect, het schakelen gaat razendsnel, dit in tegenstelling met eerdere aaf images. Kortom, deze Titan is absloluut aan te raden.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B,

 

ik dacht dat een flash versie van 1.2b er al was. Dat is echter (nog) niet het geval. 1.2B is een wat ¨opgevoerde versie van 1.2a. En 1.2a doet het al zo goed, dat ik 1.2b nieuwe versie niet gebruikt heb. Ga dit zeker doen. Maar ik doe het alleen als flash versie.

 

Met de recovery tool is een andere versie in de flash erop zetten zo gebeurd.

 

En met de SatChannelEditor zet je de zenderlijsten zo om in het Titan formaat. Zo als Olderast al aangeeft het draait gewoon super en is ook nog snel.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Is er iemand die toevallig juiste instellingen heeft voor een setup met een duo-lnb? De astra 19,2 pakt hij zonder problemen, op de 23,5 krijg ik hem maar niet afgesteld. Heb er wel een nieuwe zenderlijst via SatChannelEditor ingezet, ik heb geen idee of dit er mee van doen heeft?

 

Overigens, met de normale software pakt hij wel gewoon kanalen op de 23.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag wevie666

 

 

Nog geen antwoord gekregen? Tja in de zomer is het hier wat rustiger ....... :D

 

 

 

Hier werk ik met een 1/4 switch als volgt:

 

Volgens mij moet het bij jou ook zo lukken...

 

 

 

Onder instellingen/Sender Suchen/Tuner Einstellungen:

 

Sat Astra1

lnb 1

diseqc 1

 

Sat Astra3

lnb 2

diseqc 2

 

 

 

en diseqc config.

 

 

modus 1.1

 

 

 

Mocht het niet lukken, switch dan Astra1 en Astra3 bij de instelling Sat.

 

Met de zenderlijst heb ik geen ervaring. Probeer anders eens manueel een zender te zoeken.

 

Succes

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja, vakantie dus.

Heb de titan 1.2a usb versie er ook maar es opgezet.

Kanalenlijst welke ik gebruik in de pkt versie omgezet naar titan dmv channel-list-editor.

 

En ja, zapt duidelijk sneller dan de pkt versie en ook hier gn vastlopers, maar.....

bij de HD kanalen gn beeld. "Tunning to channel faild".

Terug naar pkt, HD beeld ok, terug naar titan, noppes.

 

Iemand een idee wat ik fout doe?

Kan iemand een voor hem werkende kanalenlijst posten zodat ik deze erin kan zetten om te proberen.

 

jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste J,

 

het zit ongetwijfeld in de zender en transponder lijsten.

 

Helaas heb ik deze hier niet bij de hand. Je kunt een paar Duitse FTA HD zenders proberen. Maar daar zijn er een aantal ook omgeschakeld naar andere frequenties.

 

Titan doet het gewoon super. Elke dag opnieuw en nog geen enkele vastloper gehad of een reset gedaan.

 

En past ook nog in het Flash geheugen inclusief Oscam.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bram,

 

Had al zo'n vermoeden dat er ergens bij het omzetten van de lijsten van E² naar titan iets fout liep.

 

De Duitse fta HD zenders, die doen het zonder problemen. De Engelse dan weer niet.

Eens zien of ik er wat wijzer van word met het kijken naar de transponder en zender lijsten.

Moest je de titan lijst nog tegenkomen dan kun je deze jongen er nog steeds een plezier mee doen ;-)

 

Ja Titan is een zeer solide basis, jammer dat het verder ontwikkelen stilgevallen is.

 

Thx,

 

jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jo,

 

ik heb uiteraard wel de lijsten, die ik nu in gebruik heb.

 

Helaas zijn ze niet up-to-date. Bijvoorbeeld Nederland 3 HD zit er nog niet in en enige Duitse HD zenders zijn van frequentie gewisseld.

 

Misschien is er iemand die de lijsten wel heeft bijgewerkt.

 

Indien niet, dan kan ik je mijn gegevens wel even doorgeven. Maar doe dat liever niet hier, omdat ze niet 100% actueel meer zijn.

 

Ga ze binnenkort wel aanpassen, maar heb nu andere bezigheden.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...