Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!

85.986 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 298 weergaven
    • 0 reacties
    • 352 weergaven
    • 0 reacties
    • 281 weergaven
    • 0 reacties
    • 958 weergaven
    • 0 reacties
    • 348 weergaven
    • 0 reacties
    • 238 weergaven
    • 0 reacties
    • 290 weergaven
    • 0 reacties
    • 453 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 1 reactie
    • 889 weergaven
    • 0 reacties
    • 390 weergaven
    • 0 reacties
    • 402 weergaven
    • 0 reacties
    • 497 weergaven
    • 0 reacties
    • 406 weergaven
    • 0 reacties
    • 657 weergaven
    • 0 reacties
    • 488 weergaven
    • 0 reacties
    • 313 weergaven
    • 1 reactie
    • 698 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 714 weergaven
    • 0 reacties
    • 296 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 599 weergaven

• O ja, radio Paradijs, van de fanatieke Ruud, al jaaren. Maar die zender was toch weg, of weer terug dan ? Weer vanaf een lunet bij Utrecht Oost ? Naast het stadion, vroeger schakelde ik altijd naar de middengolf als ik in de buurt was. Die mast, of eigenlijk een tuikabel was ooit meegetrokken door een grasmaaier waardoor de mast omviel 😕 Al met al vroeg ik mij af of radio paradijs weer in de lucht was, op 2 SDR-en in/bij Utrecht hoorde ik niets op 1467kHz. Maar, vandaag was ik in Utrecht en heb ik speciaal een draagbare radio meegenomen, onze moderne elektrieke wagen heeft helaas geen middengolf. En jawel er is muziek op 1467kHz, maar wat ? Na enige tijd "herinnerd u zich deze nog, nog, nog" en later ook de naam. Dus ja, die is nog/weer in de lucht. Ik ben niet over de waterlinie weg gereden om te zien of er een mast staat naast het het stadion. Al weer jaren terug kwam ik Ruud tegen in lapershoek in Hilversum bij een reünie uitzending van veronica, toen op 828kHz, ook van Ruud, de zender stond toen bij Rotterdam, Heinenoord (als ik goed heb) die mast is inmiddels ook al lang weg. De audio ging over een ISDN lijn die daar voor dagen open heeft gestaan . . .. O ja, Ben Kramer zette toen de radio in zijn oude auto toevallig op deze frequentie en kwam spontaan langs. - einde klets -   O ja, de eigenlijke radio paradijs, vanaf een schip dus heeft alleen weken lang hetzelfde deuntje uitgezonden ( heb ik dat goed ? ) Het singeltje daar van heb ik mogelijk nog.
    • 7°E 11556 V 10000 Aut  ID: 29 FEST. MALAGA  4:2:2
    • 7°E 12686 H 7200 Aut  ID: GCUK Enc 3
    • Voor 200 euro is een nette goed werkende Revox niet meer te krijgen, reken maar op 1/3 a 1/4 van de prijs van een Dragon.   Wat er dan nog moet gebeuren, controle en vervangen van condensatoren, trimmers en capstaans doe ik zelf. Ook het schoonmaken en nalopen van soldeerpunten. Condensatorsetje van 100 delen is 130 euro.   Als de basisafstelling een beetje ok is dan doet de automatische calibratie de rest. Indien niet dan  moet een van de bekende experts dit klusje doen.   Ik zie dit alles als uitdaging en educatieve bezigheid  De yt filmjes van VE99 zijn zeer de moeite waard.    
  • Nieuwe aanmaken...