Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.972 onderwerpen in dit forum

• 10 reacties
    • 1,2k weergaven
  1. internet connection failt

• 4 reacties
    • 826 weergaven
    • 101 reacties
    • 10,1k weergaven
  2. premiere

• 2 reacties
    • 878 weergaven
    • 1 reactie
    • 832 weergaven
  3. New Twister X3 Image

• 0 reacties
    • 718 weergaven
    • 10 reacties
    • 688 weergaven
  4. hirschmann koka coax

• 3 reacties
    • 835 weergaven
    • 8 reacties
    • 1,5k weergaven
    • 9 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 4 reacties
    • 21,2k weergaven
    • 1 reactie
    • 548 weergaven
    • 2 reacties
    • 801 weergaven
    • 3 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 0 reacties
    • 574 weergaven
    • 3 reacties
    • 679 weergaven
  5. even wat anders

• 2 reacties
    • 700 weergaven
    • 15 reacties
    • 2,2k weergaven
  6. Zelf Emu plaatsen ??

• 4 reacties
    • 555 weergaven
  7. Hydra image !

• 4 reacties
    • 742 weergaven

• Mooi verhaal, bedankt de vrije fries.
    • Exclusief Interview: Het Verhaal van FlySat – Van Hobby tot een Wereldwijde Referentie voor Satellietliefhebbers Inleiding: Satellietliefhebbers en professionals zijn goed bekend met FlySat, een van de meest betrouwbare wereldwijde databases van satellietfrequenties en -kanalen. Achter dit project, dat puur als een hobby begon, liggen de passie, volharding en toewijding van één persoon. In dit exclusieve interview onthullen we hoe FlySat begon, de uitdagingen die het tegenkwam, en wat de toekomst kan brengen. 1. Kun je me vertellen over het ontstaan van FlySat en hoe het allemaal begon? "Mijn reis begon in 1998 als een simpel hobby met analoge satellietontvangers. Kort daarna kocht ik een digitale ontvanger en een gemotoriseerde schotel. Echter, op dat moment hadden digitale ontvangers niet de mogelijkheid om automatisch naar kanalen te scannen; frequenties moesten handmatig worden ingevoerd. Wanneer frequenties veranderden, betekende dit vaak dat ik tijdelijk geen toegang had tot kanalen. Aangezien internet destijds niet wijd beschikbaar was, was het zeer moeilijk om betrouwbare informatie te vinden. Gedurende ongeveer twee jaar hield ik frequentiegegevens in bestanden op mijn computer, strikt voor persoonlijk gebruik. Later wilde ik deze informatie delen met anderen die met dezelfde problemen geconfronteerd werden. Tijdens twee jaar stuurde ik regelmatig updates naar een grote frequentiesite. Uiteindelijk besloot ik om mijn eigen site te lanceren, en op 18 maart 2003 ging FlySat officieel online." 2. Wordt FlySat beheerd door een toegewijd team of een individu, en hoe is het project in de loop der jaren geëvolueerd? "Om FlySat.com te maken, moest ik veel tijd besteden aan het leren en verbeteren van mijn webontwerpvaardigheden, en mijn grootste steun tijdens deze reis was mijn broer. Ja, ik werk de website persoonlijk bij en publiceer al het nieuws zonder directe hulp. Ik moet echter benadrukken dat in de loop der jaren veel echte vrienden me updates hebben gestuurd. Ik heb ze nooit in persoon ontmoet, toch zijn ze als broers voor me geworden. FlySat begon als een persoonlijk project, maar dankzij de bijdragen van tientallen mensen die informatie stuurden, bleef het groeien en zich ontwikkelen. In de loop van de tijd is de site continu verbeterd met nieuwe functies en inhoud. Vandaag, als resultaat van jarenlange inspanningen, is FlySat een betrouwbare, wereldwijde referentiesite geworden." 3. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen waarmee u dagelijks wordt geconfronteerd bij het onderhouden en bijwerken van zo'n grote database van satellietkanalen? "In de vroege jaren was internettoegang niet wijdverspreid en het delen van verzamelde gegevens was zeer moeilijk vanwege snelheidsbeperkingen. Een andere grote uitdaging was het verifiëren van de nauwkeurigheid van binnenkomende rapporten. Ik had trouwe volgers die dagelijkse updates stuurden, en na verloop van tijd ontwikkelde ik veel vertrouwen in bijdragers die regelmatig nieuws gaven; Ik weet dat degenen die duizenden rapporten verstuurden, geen verkeerde informatie zouden indienen. Dankzij dit vertrouwen is het mogelijk geweest om de database dagelijks bijgewerkt te houden." 4. Hoe beheer je gebruikersbijdragen vanuit heel Europa (bijv. kanaalopnamen, ontvangstverslagen)? "Het beheren van gebruikersbijdragen vanuit verschillende delen van Europa kan soms uitdagend zijn, maar in de loop der jaren heb ik een systeem ontwikkeld dat het me in staat stelt om dit efficiënt te doen. Gebruikers sturen kanaalopnamen, frequentiegegevens en ontvangstverslagen. In de loop der tijd heb ik veel vertrouwen gekregen in bijdragers die regelmatig updates sturen; ik heb nu collega's uit bijna elk Europees land, evenals betrouwbare bijdragers uit het Midden-Oosten en Afrika. Dit vertrouwen zorgt ervoor dat gegevens snel en nauwkeurig in het systeem kunnen worden ingevoerd, waardoor ik bijdragen vanuit meerdere regio's op een georganiseerde en betrouwbare manier kan beheren." 5. Zijn er interessante verhalen of mijlpalen met betrekking tot FlySat die je met mijn lezers kunt delen? "Toen ik FlySat lanceerde, was ik ongelooflijk enthousiast. Ik heb maanden besteed aan het bouwen van de infrastructuur van de site en deed mijn best om de tabellen up-to-date te houden. Tijdens die tijd zei mijn gezin: 'Hoeveel mensen gaan je site bezoeken? Je verspilt je tijd,' maar mijn antwoord was altijd: 'Ik zal slagen.' Op de eerste dag had ik maar één bezoeker - mezelf. Aangezien alles begon als een hobby, deed ik geen reclame of promotie. Mijn enthousiasme groeide toen het aantal bezoekers de 100 bereikte, vervolgens 1.000, en bleef groeien. Tegenwoordig beschouw ik het niveau dat de site heeft bereikt als een groot succes; jaarlijks worden er miljoenen paginabezoeken geregistreerd. FlySat is genoemd in kranten, heeft op verschillende tv-zenders gestaan en is geciteerd op alle grote satelliet websites. Het bereiken van de eerste miljoen paginabezoeken was een belangrijke mijlpaal voor mij. Daarnaast vertegenwoordigen de tabellen en infrastructuur die ik heb ontwikkeld om de site up-to-date en betrouwbaar te houden een belangrijke technische prestatie. Het is moeilijk te geloven, maar er waren momenten waarop ik bedreigingen ontving en veel aanvallen ondervond; toch hield ik de site altijd draaiende. 6. Heb je plannen voor toekomstige functies of uitbreidingen die je kunt delen? 'Ik zou mijn bezoekers graag een spannend antwoord op deze vraag willen geven. Maar elk levend wezen wordt geboren, groeit, ontwikkelt zich en komt uiteindelijk tot een einde. Ik denk dat FlySat nu langzaam dat punt bereikt. Ik heb mijn leven aan deze site gewijd en heb daarbij mijn vrouw en kinderen verwaarloosd - daarvoor bied ik mijn excuses aan. Toch kan ik dit zeggen: FlySat is als een kind voor mij geworden, en ik voel een ongelooflijke liefde en gehechtheid aan het. Ik heb zoveel moeite gestoken in deze site; soms werkte ik 12 uur per dag, soms hele nachten. Het begon als een hobby, maar nu is het groter geworden dan mijn capaciteit. Ik heb eenvoudigweg niet genoeg tijd, omdat ik ook andere belangrijke verantwoordelijkheden heb. Hierdoor kan het zijn dat ik op een gegeven moment moet stoppen met het bijwerken. Desalniettemin moet ik mijn helden benadrukken, de mensen die me jarenlang updates hebben gestuurd zonder iets terug te verwachten, en me hebben geholpen deze site samen op te bouwen. Ik ben hen eindeloos dankbaar. 7. Hoe kunnen satellietliefhebbers en -professionals het beste FlySat ondersteunen of bijdragen? "De beste manier om FlySat te ondersteunen is door nauwkeurige en actuele informatie te verzenden. Elke gebruiker die kanaalfrequenties, signaalrapporten of satellietobservaties deelt, draagt bij aan de betrouwbaarheid en uitgebreidheid van de site. De meest waardevolle bijdragen zijn die welke consistent worden gegeven en zonder verwachting van beloning. Op deze manier blijft FlySat een vertrouwde bron voor zowel hobbyisten als professionals." Conclusie FlySat is het verhaal van hoe een hobby kan uitgroeien tot een wereldwijd project dat mensen over de hele wereld met elkaar verbindt. Miljoenen bezoeken per jaar, talrijke bijdragers en onwankelbare toewijding maken deze site tot een van de belangrijkste informatiebronnen voor de satellietgemeenschap. Ongeacht de toekomst blijft FlySat het bewijs dat enthousiasme en liefde voor wat we doen iets groots en blijvends kunnen creëren. En we kijken met een glimlach vooruit omdat de passie voor satelliettechnologie altijd nieuwe paden en nieuwe verhalen zal vinden. bron: Autor: Redakcija | : Sat-Multimedia & IT https://www.sat-multimedia.com/ekskluzivni-intervju-prica-o-flysat-u/?doing_wp_cron=1756217455.1030418872833251953125
    • hoi,    / coderingsnieuws e.d.: * betekent gecodeerd / zal worden gecodeerd. ** WAARSCHUWING - Technisch gebabbel hieronder! ** Astra 2E/F/G - 28,2° Oost: op 4 september : 11.307 V 5/6 27.500 DVB-S/QPSK en 11.225 V 2/3 23.000 DVB-S2/8PSK: GREAT! romance wordt vervangen door GREAT! Christmas GREAT! Christmas begint om 9:00 uur op donderdag 4 september, een dag eerder dan vorig jaar. De zender biedt elke dag tot 21 uur non-stop seizoensfilms aan. 11.307 V 5/6 27.500 DVB-S/QPSK: GREAT! movies wordt vervangen door GREAT! Mystery het nieuwe GREAT! Mystery bevat o.a. The Ruth Rendell Mysteries, Castle en Murder, She Wrote naast op televisie gemaakte misdaadfilms en thrillers.
    • hoi,    / coderingsnieuws e.d.: * betekent gecodeerd / zal worden gecodeerd. ** WAARSCHUWING - Technisch gebabbel hieronder! ** Eutelsat Hot Bird 13F/G - 13°Oost: nieuw 10.892 GHz, pol. H, SR: 27.500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK Op de nieuw geactiveerde TP 119 (10.892 GHz, pol. H, SR: 27.500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK) worden dezelfde kanalen uitgezonden als op TP 114 (10,796 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK) - het is een exacte kopie. "Kabelio"   Op 10775 H zijn de kanalen weer beschikbaar, De identificaties op de oude transponder 10853 H hebben nu Bis_01.10. voor de naam gekregen https://www.kabelio.ch/neue-frequenzen/   Hellas Sat 3/4 - 39° Oost: De Griekse nieuwszender ERT News is niet langer gratis te ontvangen op Hellas Sat 3 (39°E) . De uitzending is gecodeerd op BISS, net als andere ERT- zenders die op dezelfde multiplexen uitzenden. De wijziging in de distributiemethode van ERT News heeft gevolgen voor SD- en HD-uitzendingen. De reden is sport. ERT News zendt live verslag uit van de eerste vriendschappelijke wedstrijden van het Griekse nationale team, evenals belangrijke wedstrijden op het Europees Kampioenschap Basketbal. De kern van het aanbod van ERT News bestaat uit het laatste binnenlandse en internationale nieuws, actualiteiten, documentaires en reportages. Vanaf 14 augustus wordt het programma uitgebreid met wedstrijden van het Griekse nationale basketbalteam. De zender toont de belangrijkste wedstrijden van het team: vriendschappelijke wedstrijden tegen Montenegro en Frankrijk, het Akropolistoernooi en de eerste fase van EuroBasket 2025.
  • Nieuwe aanmaken...