Ga naar inhoud

Coliseo

Leden
  • Aantal items

    1219
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over Coliseo

  • Titel
    Sat4all Core Member
  • Verjaardag 02/28/1957

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Vlaams-Brabant

Recente bezoekers van dit profiel

5264 profielweergaven
  1. Heb je al eens berekend hoeveel het kost aan elektriciteit om zo'n wieken te laten ronddraaien ? 🙂
  2. In de herfst blijf je best weg van de E411. Winterbanden of niet, als er een vrachtwagen in schaar gaat, is het daar gedaan met rijden. Om maar te zwijgen over de kans op mist in dat heuvelachtig landschap. Wil je naar het zuiden, ga dan via Brussel - Mons (Bergen) - Lille (Rijsel) en zo naar Dijon. Een paar eurotjes meer voor een volle tank t.o.v. Luxemburg vind ik niet erg, rekening houdend met het risico op tijdverlies en misttoestanden
  3. Man, je wordt echt vermoeiend. Zelfs je citaten pleiten in het voordeel van Leroy. De enige uitleg is dat Leroy je schoonmoeder is (maar dat is een grapje, want ik ben niet zeker dat je het snapt). Ben je niet tevreden van Proximus, wat houdt er je dan tegen om naar een andere operator over te stappen ? Misschien dan toch niet zo overtuigd ? Liever alleen maar buiten alle proportie op de man (hier dus de vrouw) spelen en oneindige citaten uit de krant en Wikipedia kopiëren die iedereen al gelezen heeft. Wat is je (persoonlijk ?) probleem in je hoedanigheid van klant met de CEO van een bedrijf van wiens diensten je niet tevreden bent ? Als de telecom van mijn bollenwinkel niet naar behoren werkte, zou ik geen daaraan geen 50 posts op een NL-satforum wijden, maar zou ik een andere operator nemen. Zeveraar noemen ze zo iemand in Vlaanderen en ik denk wel dat de Nederlanders dit ook wel zullen begrijpen. Ofwel ben je een verzuurde zeurkous, ofwel kick je op je teller van je posts (op naar de 6.000, je mag mijn posts bij jouw conto tellen!). Ik heb hoger gemeld dat ik evenzeer een boompje zou kunnen opzetten over mijn negatieve ervaringen, maar die ga ik uiteraard niet aan jouw neus hangen. Blijf jij je inspiratie maar halen uit HLN, het niveau dat jij aankan. BTW : quid met de opmerkingen die ik zou hebben gekregen. Waarom spreek je daar niet over ?💪
  4. Lees deze passages eens : "Leroys stijlbreuk uitte zich ook in het contact met het personeel. "Terwijl Didier Bellens de air had van een soort onaantastbare keizer te zijn, maakte Leroy er een punt van om met iedereen binnen het bedrijf een praatje te slaan. Ze deed echt haar best om bereikbaar te zijn." (...) "Leroys werk bij Proximus was "een bijzonder moeilijke evenwichtsoefening", benadrukt Fockedey. "Ze moest ten opzichte van de regering zorgen dat het dividend en dus de winstgevendheid op peil bleef, tegelijk meer investeren, voor lagere prijzen zorgen en dan ook nog eens zorgen dat er geen zwaar jobverlies was, want Proximus is nog altijd een van de grootste werkgevers van België." (...) "Hoe dan ook zal het moeilijk zijn voor Leroy om weer naar de top te klimmen, al moeten we haar nu ook niet afschrijven, benadrukt Fockedey. "Haar grote voordeel is dat ze tot voor die inschattingsfout om die aandelen te verkopen, wel een zeer goed parcours heeft gereden. Niemand zal twijfelen aan haar vaardigheden. Ze heeft bewezen dat ze een eigen team kan motiveren en erin slaagt om een organisatie te veranderen." Auteur : Stijn Fockedey, Trends De link : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/30/portret-dominique-leroy/ Of : hoe egoïstisch sommige mensen die niet verder kijken dan de lengte van hun schroevendraaier of balpen kunnen zijn en zich liever wentelen in zelfbeklag, eerder dan samen aan de kar te trekken. Als jullie dan toch klachten hebben, kijk dan eerder naar jullie N+1's of N+2's, maar niet naar iemand die de krijtlijnen en de toekomst van het bedrijf uittekent. Eén goede raad : als het dan toch zo slecht is, ga dan elders jullie geluk beproeven, maar ik vrees het ergste, gezien de ingesteldheid. En voor Tripleboy : 1. in je post van 22.09.2019 schrijf je "4- Hoe kan ik fanatiek zijn over een bedrijf waar ik niets mee te maken heb " In je post van vandaag meld je :"Het is ook niet verbazend dat de motivatie onder de werknemers geen hoge toppen scheert, en dat is de realiteit en ook eigen ervaring". Spreekt zich dat niet een beetje tegen ? 2. welke waarschuwingen ? Heb ik iets gemist ? Mod ?
  5. Even vergeten van waar we komen ? Twee installaties eindapparatuur (want ik vermoed dat je vanuit die positie reageert, gezien je spreekt van techniekers) per dag (eentje in de voormiddag en eentje in de namiddag). Later de situatie (RES - BUS - COR), waarbij de ene van Brugge naar Hasselt moest rijden om een telefax te repareren en omgekeerd om een telefooninstallatie in orde te brengen. Groeipijnen uit het verleden van een bedrijf in ontwikkeling, maar dit kan je het topic-onderwerp indachtig, niet toeschrijven aan D. Leroy. Evenmin het afstoten van het pensioenfonds, hetgeen een politieke beslissing was, die veel eerder beslist werd. Als je een verhoging van het rendement vertaalt in het verslechteren van de werkomstandigheden, nu ja, ieder zijn idee. We werden destijds wel afgeschilderd als een Staatsbedrijf. Onder Leroy werden o.a. de Packs bedacht, overgenomen door veel concurrenten en het bedrijf een nieuw elan gegeven door de transformatie van Belgacom naar Proximus. En dat hield niet alleen een naamsverandering in. De privatisering waarvan jij spreekt, heeft natuurlijk te maken met de visie van bepaalde politieke partijen. De Belgische Staat is een nipte hoofdaandeelhouder, en ik vermoed dat zij niet zomaar de kip met de gouden eieren zullen slachten. Je kritiek is terecht wanneer je spreekt van onbekwame politici met betrekking tot Proximus, maar waarom dit Leroy ten kwade duiden ? D. Bellens is ooit in ongenade gevallen, toen Eerste Minister Elio Di Rupo extra dividend vroeg en dit door Bellens werd afgedaan als een hold up... Mijn ervaring leerde dat er sinds John Goossens (en voorheen Bessel Kok) nooit zoveel vertrouwen was in de CEO. Een zijde van het bedrijf die jij misschien niet zo goed kent, is het geven dat er enkele duizenden mensen werkzaam zijn voor aanleg en onderhoud van het netwerk. Een netwerk waar ook bepaalde concurrenten hun voordeel uit halen. Nooit geweten dat die 250 km/dag moesten rijden. Vergeten we ook de verplichte universele dienstverlening niet, die tot voor kort verplichtte om iedereen die er om verzocht, een aansluiting te bezorgen, waar ook te velde. De concurrenten hadden deze verplichting niet en kozen in functie van de markt de meest interessante klanten (vooral verstedelijkte gebieden). Als het personeel dan toch zo uitgeperst wordt, zoals hier iemand beweert die echter van toeten of blazen weet, waarom staan er dan honderden in de rij om te reageren op een oproep naar nieuwe werknemers ? Vergeten dat de gratis smartphones met dito abonnement, de bedrijfswagens en de promoties ons destijds (en nog steeds) om de oren vlogen ? Waar onze vriend Tripleboy zijn inspiratie haalt voor zijn holle slogans is mij een raadsel, maar het is duidelijk dat hij het bedrijf van ver noch van dichtbij kent. En mijn beste Tripleboy, de MENSEN bij Proximus tellen wel degelijk mee, maar als de bedrijfscijfers slecht zijn, is het over en out. Simple as that. Proximus is tenslotte geen sociale instelling.En dat geldt voor elk commercieel bedrijf. Zij die actief zijn op de arbeidsmarkt zullen dit ongetwijfeld beamen. Er zijn mensen die zich geëngageerd voelen voor hun werk, maar er zijn er natuurlijk ook die de minuten aftellen op hun job, of zelfs die gewoon niet wensen te werken... En, Tripleboy, succes met je rush naar de 6.000 posts, maar post voor de verandering als antwoord nu eens geen link naar een of andere krant, want die kan ik van hieruit ook wel lezen.
  6. Leg uit, want jij weet er blijkbaar veel meer van, vooral van dat uitpersen van die werknemers...
  7. Toch nog één vraagje : heet jij soms Sjaak ?
  8. Hetgeen ik eigenaardig vind, is dat er bij mijn weten weinig woorden verspild werden aan het jaarinkomen van de voorganger van D. Leroy, nl. Dhr D. Bellens zaliger. Het jaarboek van Belgacom van 2012 vermeldt dat dit zo'n 2,5 miljoen € bedroeg. Ik heb er dan ook geen enkel bezwaar mee dat er een speler op de markt bereid is om meer dan haar huidige te bieden aan D. Leroy. Als deze de CEO dat waard vindt, dan zal dat wel gerechtvaardigd zijn, zo niet zijn de ongunstige gevolgen van de beslissing voor zijn rekening. En het ga Dominique Leroy én KPN goed in de toekomst. Tenslotte (en hierbij stopt dan voor mij ook de polemiek) : Ik lieg niet, maar ik heb een indruk, een mening,... een nuance die blijkbaar niet begrepen werd. Het werd maar ineens een LEUGEN. En wat puntje 10 van Tripleboy's mitrailleursalvo betreft, vind ik dit een enorme slag onder de gordel. Een impliciet verwijt dat een dalende dienstverlening mijn schuld zou zijn, laat ik dan ook wijselijk voor zijn rekening. Ik hoop voor hem dat hij mijn betrokkenheid en voorgewend gebrek aan inzet kan onderbouwen met een krantenartikel, want alleen daarin lijkt de waarheid te staan (pauvre d'esprit) ! Wat punt 8 betreft ben ik het ook niet eens met de stelling dat je geen objectiviteit meer kunt behouden na een loopbaan van bijna 40 jaar. Ik zou natuurlijk ook een boompje kunnen opzetten over bepaalde beleidslijnen van het bedrijf - ook deze waar ik niet altijd gelukkig mee ben geweest -, maar het is evident dat ik de interne keuken waarvan ik weet heb, zeker niet op internet ga plaatsen. Dan liever de roeptoeters met lange tenen die blindelings en ongenuanceerd de kranten declameren. Amen.
  9. Ik schreef dan ook : "profiel van...", en niet "Telenetklant" tout court. Jouw hardnekkigheid is buiten proportie. In je tweede post noem je haar al een "tang", verder zeg je "dat de Hollanders haar een lesje moeten leren", verder gaat het over "graaien", terwijl je enkel maar wat krantenartikeltjes inroept, die morgen misschien weer tegengesproken of achterhaald worden. Jouw hardnekkigheid tegen de persoon getuigt niet van een gezonde dosis scepticisme en lijkt me ingegeven door andere motieven, die ik niet ken. Nogmaals, ik heb er bijna 40 jaar gewerkt, waardoor ik de zaken iets genuanceerder kan bekijken. Ik sla de bal dus niet helemaal mis, waarschijnlijk zelfs een stuk minder dan jij die aan de zijlijn staat te schreeuwen. De markt is vrij en als er een ander gegadigd bedrijf veel geld op tafel wil leggen om iemand te contracteren, dan zal daar wel een grondige analyse en een business case aan vooraf gegaan zijn. Voetballers worden trouwens ook voor enkele honderden miljoenen overgenomen door andere clubs, en niet alleen voor hun mooie ogen. Als de concurrent van jouw werkgever jou morgen het dubbele van jouw huidig loon aanbiedt, dan wordt jij ook een graaier. zeker als je inkomen voor een heel belangrijk stuk zou zijn afgetobt (zoals dit bij D. Leroy het geval was) door de Federale politiek van een signatuur die weinig gevoel heeft/had met de mechanismen van de vrije markt. De voorgangers van D. Leroy verdienden een veelvoud, maar die werden bij mijn weten nooit graaiers genoemd.
  10. Haha, van op afstand zie je vele dingen : Bellejt is ongetwijfeld een professionele Proximusser, terwijl Tripleboy zijn ongenuanceerde praat uitsluitend uit de kranten haalt. Het prototype van de fanatieke Telenetklant. Ik heb bijna 40 jaar in het huis gewerkt, en geloof me, er zijn zowel pro's als con's te vermelden, vooral afhankelijk van door wiens ogen je kijkt.
  11. Weeral gedaan met de pret. Na enkele weken normaal functioneren, schakelde hij in volle actie plotseling over op een soort bromtoon (zoals een sinus, maar verschillende octaven lager dan het testbeeld destijds). Geopend met de stroom erop hoor je de circuits licht zoemen, zoals een werkende ijskast. Voor de rest weigert hij alle medewerking.
  12. Er bestaat toch een product op de markt en dat werkt Heel Goed 😉 De siliconenkitverwijderaar verwijdert zeer gemakkelijk siliconenkit van diverse ondergronden, zoals roestvrijstaal, emaille, glas, diverse soorten kunststof, keramische tegels, geglazuurde tegels, natuursteen en soortgelijke ondergronden. Zelfs voor de hardnekkigste kit Werkt binnen 15 minuten Tast andere materialen niet aan Inclusief borstel en spatel
  13. Heel wat plaatsnamen in ons taalgebied zijn van Germaanse (Frankische) oorsprong en dat geldt ook voor de voorbeelden op "-gem" die jij opsomt. Dat achtervoegsel "-gem" stamt af van "-haim" (= heem, huis, woonplaats) in o.m. Edegem en Aaigem of van "-ingahaim/-ingehem" (= huis van) in Zwevegem en Waregem. Waregem, bijvoorbeeld, komt van "Waro-ingaheim" en betekent 'de woonplaats van de clan Waro'. Bron : https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/17363/Waar-slaat-gem-op-in-tal-van-plaatsnamen-van-gemeentes-en-steden
  14. Waar is die gegroepeerde informatie te vinden ? Ik wist niet dat Kapelle-op-den-Bos de warmste plek in Vlaanderen was gisteren. We hebben wel gezweet om te kunnen winnen, maar dat hadden wij ervoor over ☺️
  15. Juist, maar eerst goed insmeren met vitriool
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid