Ga naar inhoud


Software

Alles over software (Windows, mac os, linux, android)


13.407 onderwerpen in dit forum

  1. Vertaalprogje, of site.

    • 7 reacties
    • 855 weergaven
  2. Bios van Compaq

    • 4 reacties
    • 1,7k weergaven
    • 0 reacties
    • 665 weergaven
    • 11 reacties
    • 1,1k weergaven
  3. Bijlagen openen

    • 3 reacties
    • 643 weergaven
  4. win xp sp1

    • 4 reacties
    • 584 weergaven
  5. Elke keer WW invullen bij het opgaan van internet.

    • 12 reacties
    • 1,7k weergaven
  6. Debugger

    • 2 reacties
    • 728 weergaven
    • 0 reacties
    • 870 weergaven
  7. Melding van Norton?

    • 2 reacties
    • 726 weergaven
  8. Licence gevraagd.

    • 6 reacties
    • 842 weergaven
  9. HELP!!

    • 12 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 1 reactie
    • 561 weergaven
  10. netwerkprobleem - snelheid

    • 2 reacties
    • 1,1k weergaven
  11. Gta 3

    • 2 reacties
    • 446 weergaven
  12. Probleem met Java Sun

    • 7 reacties
    • 931 weergaven
  13. files in word doc.

    • 6 reacties
    • 760 weergaven
  14. mpeg encoder

    • 3 reacties
    • 744 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 967 weergaven


  • Berichten

    • 1 ding is wel zeker, de aankomende races worden hiermee wel spannender en de kans bestaat dat er meer risico wordt genomen door de oranje auto's.   Wel jammer dat Mercedes nu erg sterk staat voor de 2e plaats van de teams. En Red Bull moet ook uitkijken naar Ferrari die erg dicht bijkomt. Het zou mooi zijn als RB de 3e plaats hier wint. Scheelt ze ook een hoop € tov van de 4e plaats.   Ik las net het volgende; Teambaas Andrea Stella heeft reageert namens het team uit Woking op de diskwalificatie. "Na de Grand Prix van Las Vegas bleek dat we artikel 3.5.9 van het technisch reglement hadden overtreden, dat een minimale skid-dikte (de dikte van de vloerplank, red.) van 9 millimeter voorschrijft. Auto 4 bleek een maximale afwijking van 0,12 millimeter te hebben bij de achterste skid en auto 81 een maximale afwijking van 0,26 millimeter bij de achterste skid."  
    • in het verleden zijn er nog gediskwalificeerd voor dit en waarom zou er een uitzondering moeten zijn voor Mc laren ? Zo ken je op alles vitten en mss ook begrenzers op de snelheid zetten of DRS wegdoen zoals bij de academie dan krijgen we lekker spektakel
    • De betreffende regel die nu gehandhaafd wordt.       Technisch reglement Formule 1 2025 19 07 april 2025   3.5.9 Plankconstructie Onder de centrale oppervlakken van het vloerlichaam moet de plankconstructie worden gemonteerd, bestaande uit de plank, de skids en de bevestigingen. Aan de eisen van dit artikel moet worden voldaan voor beide zijden van de auto. De volgende bepalingen zijn van toepassing op de plankconstructie: a. Het bovenoppervlak van de plankconstructie moet op Z=0 liggen, zodat er geen lucht kan passeren tussen de plankconstructie en de onderoppervlakken van de vloer of de bib. b. De plankconstructie moet symmetrisch zijn geplaatst ten opzichte van Y=0. c. De voorste rand van de plankconstructie moet op XF =430 liggen. d. De achterste rand van de plankconstructie moet op XR= -600 liggen. e. De dikte van de plankconstructie, gemeten loodrecht op het onderste oppervlak, moet 10 mm ± 0,2 mm bedragen en moet uniform zijn wanneer deze nieuw is. Een minimale dikte van 9 mm wordt aanvaard vanwege slijtage, en de conformiteit met deze bepaling wordt gecontroleerd aan de randen van de aangewezen gaten. f. De plankconstructie moet vier nauwkeurig geplaatste gaten hebben, waarvan de posities wordenaangegeven door RV-PLANK. Om de conformiteit van de plankconstructie na gebruik vast te stellen, wordt de dikte alleen bij deze gaten gemeten, ongeacht of er plank- of skidmateriaal aanwezig is. Vier extra gaten met een diameter van 10 mm zijn toegestaan, mits deze uitsluitend dienen om toegang te krijgen tot de bouten waarmee de ongevallenrecorder aan de overlevingscel is bevestigd. De volgende bepalingen zijn van toepassing op de plank: g. De geometrie van de plank moet voldoen aan RV-PLANK met een algemene fabricagetolerantie van ± 0,5 mm en een tolerantie op de dikte zoals aangegeven in (e) hierboven. h. Het materiaal van de plank is vrij, maar het moet homogeen zijn met een soortelijk gewicht tussen 1,3 en 1,45, of indien voorzien van pockets, gemaakt zijn van een gelijmde constructie waarvan de bovenste 0,5 mm waarvan een soortelijk gewicht moet hebben tussen 1,3 en 1,65 en de rest, met uitzondering van de pockets, moet zijn gemaakt van een homogeen materiaal met een soortelijk gewicht tussen 1,3 en 1,45. i. De plank mag uit niet meer dan drie delen bestaan, waarvan het voorste deel niet minder dan 900 mm lang mag zijn. j. In de gebieden tussen XF=630 en XC=-800 en achter XC=-400 zijn holtes in de onderste 9,5 mm van de plank vanaf de bovenkant toegestaan. De diepte van de uitsparing mag de resterende dikte van het plankmateriaal niet verminderen tot minder dan 2 mm vanaf het laagste oppervlak onder het referentievlak wanneer nieuw, of vanaf het onderste oppervlak van eventuele uitsparingen die nodig zijn om de door de punten k) tot en met r) van dit artikel toegestane skids te kunnen plaatsen. Bovendien mag de omtrek van een uitsparing, in elk horizontaal vlak evenwijdig aan het referentievlak, niet minder bedragen dan 10 mm van de randen van de plank of van gaten of uitsparingen in de plank. In verticale dwarsdoorsnede moet de interne hoekradius van de uitsparing ten minste 3 mm bedragen en in horizontale dwarsdoorsnede 10 mm. Uitsparingen mogen alleen worden gevuld met een materiaal met een soortelijk gewicht van minder dan 0,25. De volgende bepalingen zijn van toepassing op de glijplaten. De onderkant van de plank kan worden voorzien van verzonken gemonteerde metalen glijplaten die: k. Alleen mogen worden gemonteerd in plaats van plankmateriaal. l. Een totale oppervlakte hebben van niet meer dan 24000 mm² gezien vanaf de onderkant. m. afzonderlijk een oppervlakte hebben van maximaal 4000 mm² gezien vanaf de onderkant. n. zodanig zijn gemonteerd dat hun gehele onderkant zichtbaar is vanaf de onderkant. o. een minimale dwarsdoorsnededikte hebben van 15 mm over de buitenranden in bovenaanzicht. De minimale wanddikte tussen een interne bevestigingsopening en de buitenste grenzen van de skid mag niet minder dan 7,5 mm bedragen. p. Moet een bovenoppervlak hebben dat niet meer dan 3 mm onder het referentievlak ligt. q. Moet zo zijn ontworpen dat deze met de in de punten t) tot en met w) van dit artikel beschreven bevestigingsmiddelen aan de auto worden bevestigd en dat, gezien vanaf de onderkant, geen enkel deel van de skid zich meer dan 50 mm van de middellijn van een bevestigingsmiddel bevindt dat door die skid loopt. r. Moet zijn vervaardigd uit een titaniumlegering (volgens AMS4928 of AMS4911 in gegloeide toestand). Bovendien mogen ze alleen uit massief materiaal worden vervaardigd en mogen er geen bewerkingen (zoals smeden, walsen, lassen, warmtebehandeling of coaten) worden uitgevoerd, noch vóór noch na de bewerking. s. Indien volledig binnen Y=120 en tussen XF= 425 en XF= 625 geplaatst, moet deze rechtstreeks aan de voorste vloerconstructie worden bevestigd zonder enige bewegingsvrijheid: De volgende bepalingen zijn van toepassing op de bevestigingen van de plank en de skids. De plank en de skids moeten aan de auto worden bevestigd met bevestigingsmiddelen die: t. Niet kleiner zijn dan M6 en zijn gemaakt van staal van klasse 12.9 of 10.9. u. Als ze worden gebruikt om een skid aan de auto te bevestigen, moeten ze ten minste 1 bevestigingsmiddel per 1.000 mm2 kidoppervlak gebruiken . v. Als ze worden gebruikt om een skid aan de auto te bevestigen, moet het team door middel van berekeningen kunnen aantonen dat de schachten van de bevestigingsmiddelen (die niet minder dan 6 mm in diameter mogen zijn) het zwakste punt zijn in de bevestiging van de skids aan de auto. w. Indien nodig mag een lastafwikkelingsring worden gebruikt. De totale oppervlakte van de bevestigingsmiddelen en eventuele daarmee gebruikte lastafwikkelingsringen, van onderaf gezien, moet kleiner zijn dan 7.500 mm². De oppervlakte van een enkel bevestigingsmiddel plus de bijbehorende lastafwikkelingsring mag niet groter zijn dan 500 mm². Geen enkel onderdeel van een bevestigingsmiddel of lastverdelende ring mag meer dan 8 mm onder het referentievlak uitsteken. Voor alle duidelijkheid: de skids waarnaar in de punten k) tot en met s) van dit artikel wordt verwezen, worden niet als lastverdelende ringen beschouwd.
    • Bij een tijdsverschil van 0,07 seconden zeg je toch ook niet "en zo kan ik nog wel wat verzinnen"?   Te laag is te laag en het wordt met lasermetingen uitgevoerd dus geen speld tussen te krijgen.
    • Alleen het technische regelboek kent al 172 bladzijden. https://www.fia.com/regulation/category/110
×
×
  • Nieuwe aanmaken...