Ga naar inhoud


De juiste adaptor voor Marquant mini tv


harry37

Aanbevolen berichten

Ik heb op de vrijmarkt een Marquant 10 cm mini tv-tje (met kennelijk niet de originele adapter) gekocht om mee het dak op te nemen voor het afstellen van de schotel.

 

Nu is het beeld allerbelabbertst en het lijkt een voedingsprobleem want het bromt en het beeld is te klein en vervormd.

 

Ik heb maar eens wat andere adapters op de gok geprobeerd en elke adapter levert weer een ander beeld op. Nu heb ik met een 14 V adapter het beeld vullend, maar wel met een vervorming. Met een andere 8,2 V adapter het ik een te klein maar wel een net onvervormd beeld. Met 9 Volt adapters is het te klein en vervormt, er is ook verschil te zien tussen verschillende 9 V adapters.

 

Weet iemand wat de juiste spanning is van de adapter? En of er wellicht iets anders is dat een rol zou kunnen spelen bij deze problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal wel 12 VDC zijn. Dan werkt het ook in de auto. Volgens mij zijn veel van die tv-tjes zelfs alleen met een sigarettenadapter verkocht.

Verder zal er wel geen enkele vorm van storingsonderdrukking van rimpelspanningen aanwezig zijn. Een "schone" voedingsspanning zal dus wel noodzakelijk zijn, anders houd je de vervormingen in beeld.

Probeer eens een 12v accu. Denk dat dat perfect werkt.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meegleverde adapter was 12 V wissel, het moest dus inderdaad 12 V gelijkspanning zijn. Zo'n adapter had ik gelukkig ook nog ergens liggen. Ik wist eigenlijk helemaal niet dat je wissel- en gelijkspanningsadapters had. Weer wat geleerd.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...