Ga naar inhoud


Geluid mpeg synchroniseren , begin wel goed ,.


Aanbevolen berichten

Capture via Pinnacle tvdeluxe van videorecorder .

Geluid loopt in het begin wel synchroon , later niet meer .

Door fouten van de VHS band loopt het opnemen van audio wel door , van video niet en gaat de synchronisatie fout ( denk ik ).

Wordt slechter naarmate de band verder loopt .

Hoe kan ik stukjes uit het audio spoor knippen of toevoegen zodat ik de audio passend kan maken ? Welk programma ?

1 P4/2,4ghz/160 gb raid/ 512 mb Xp Pro

2 P4/2,4ghz/celeron /512 mb (laptop) Xp home

Zoek me het apelazerus , studio 9 , premiere7 (klapt er uit)

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja

zelf capture ik annaloog altijd met virtual dub

 

 

daar zit een optie in die het geluid synchroon aan het beeld houd

 

het probleem is altijd dat het geluid via de geluidskaart gaat en het beeld via de videokaart

vervolgens treed er bij 1 van de 2 steeds een kleine vertraging op waardoor het beeld en geluid steeds verder uit elkaar gaan lopen

 

zelf zou ik dus niet aan het bewerken gaan als het niet nodig is maar gewoon een programma vinden die alles in 1 keer goed doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt zovast , maar soms , als de band goed is , is er geen probleem .

Ander programma zou kunnen maar dat gebruikt dan toch dezelfde capture driver ?

Heb het met studio 9 geprobeerd (capturen ) , een 2e "take" vanaf het moment waar het fout ging , alles ok ( geen frames dropped ).

Het ligt volgens niet aan het verschil tussen video en audio via de kaart .

Maar als er een beeldje niet gerenderd kan worden wordt het vervangen door het volgende wat wel lukt gevolg verkeerd geluid .

Daarom lijkt me het beste om te kunnen knippen in het geluid. Of een band in meerdere "takes" doen

Programma nog niet geprobeerd , geen tijd voorlopig .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

het niet synchroon lopen van het geluid heeft niets te maken met renderen zover ik weet.

met renderen word er gewoon 1 mpeg stream van gemaakt en daar zit ook geluid in.

 

 

nogmaals: gebruik gewoon virtual dub om te capturen.

daar zit een optie in die jou probleem voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de stream niet gewoon demuxen met bijv. ProjectX (voorheen ds.jar)? Dan kun je daarna de audio stream gewoon bewerkt met een editprog. Het is trouwens nou ook weer niet zo heel erg voor de sync als er een beeldje mis gaat. Dat is maar 1/30 sec en dat merk je vrijwel niet. Wel natuurlijk als het echt heel vaak gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me moeilijk de missers zijn niet linear .

Soms gaat het de eerste helft goed dan komt er bijv 2 seconden vertraging , na 3/4 komt er dan 0,5 seconden bij en dan de laastste 10% nog 1,5 sec .Totaal 4 sec maar je kunt niet het hele audio spoor later of vroeger zetten want dan ga je in het begin in fout , audio resizen lukt ook niet . Je moet ergens 2 seconden kunnen knippen ergens anders 0,5 weer ergens anders 1,5 sec .Of opnemen tot het fout gaat en een nieuwe opname starten

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort dingen hoef je dus niet te doen, want Project X.08 doet al die correcties en ook het sync-en voor je. Met het bewerken met de audio-prog bedoel ik alleen maar dat je daarna nog wat andere zaken kunt veranderen. Maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat een audio-stream zo corrupt is dat ie niet meer te redden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...